עורך דין ביטוח לאומי

חדשות לבקרים זועקות כותרות העיתונים על עוד מקרה שבו אדם שילם במשך כל חייו ממיטב כספו למוסד לביטוח לאומי, רק כדי לגלות כי ברגע שהגיע למצב שבו הוא נזקק לכספים על רקע כזה או אחר, המוסד השיב את פניו ריקם. במקרה אחד מסופר על קשיש שזקוק לעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום שלא הוכר על ידי המוסד כזכאי לסיוע כספי על רקע סיעודי, במקרה אחר מדובר בנפגע תאונת דרכים שנאלץ לעבור מוועדה לוועדה ולהתמודד עם סחבת איומה בעניינו, ובסופו של דבר כל המקרים הללו מעלים בקורא תחושה קשה של אכזבה.

 

עורך דין ביטוח לאומי בחיפה

התחושה קשה במיוחד מכיוון שכל אחד ואחת מאיתנו עלול למצוא את עצמו ביום מן הימים נזקק לעזרת המוסד לביטוח לאומי, הגוף שאמור לממש את רוב הזכויות החברתיות שלנו כאזרחים במדינת ישראל. במאמר שלפניכם נפרט אודות האופן היחיד שבו ניתן לדאוג לכך שזכויותיכם ימומשו באופן המהיר, המקצועי והיעיל ביותר והכוונה היא כמובן לפנייה לעורך דין המתמחה בדיני המוסד לביטוח לאומי.

מדוע חשוב לערב עורך דין בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי?

רבים לא יודעים זאת, אבל כל התביעות המוגשות על ידי מבוטחים נגד המוסד לביטוח לאומי מתבררות בבית הדין לעבודה, כאשר חלק ניכר מהדיונים הנערכים בבתי הדין לעבודה מוקדש לתביעות אלה. לכן ברור כי כל תביעה משפטית המוגשת נגד המוסד לביטוח לאומי תפיק תועלת מליווי צמוד של עורך דין המתמחה בנושא התביעה.
עם זאת, בשום אופן אין להגיע למצב שבו התביעה המקורית, שהוגשה למוסד לביטוח לאומי, נדחית שוב ושוב עד שרק אז נזכרים להתעורר ולפנות לעורך דין על מנת שיסייע למבוטח לממש את הזכויות המגיעות לו על פי חוק. נוסיף ונציין כי פנייה לעורך דין תעשה חסד רב עם כל תביעה באשר היא המוגשת למוסד לביטוח לאומי, לרבות התביעה הראשונית. הכוונה היא לכך שרק עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בתחום יוכל להאיץ את הטיפול בתביעה, למנוע סחבת מיותרת ולמקסם את סיכויי ההצלחה שלה.

עורך דין לייצוג המבוטח בוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית היא הגוף האחראי על קביעת אחוזי הנכות שלהם זכאי המבוטח על רקע רשלנות רפואית, מחלה, תאונת דרכים, פגיעה בעבודה וכיוצא באלה. הוועדה מסתמכת בעיקר על הבדיקה הפיזית המבוצעת למבוטח במידת הצורך על ידי הרופא היושב בוועדה ועל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למצבו הבריאותי והתפקודי של המבוטח. ההופעה בפני הוועדה נמשכת ברוב המוחלט של המקרים לא יותר מדקות ספורות ולכן חשוב ביותר שהמבוטח יהיה כמה שיותר מוכן, רגוע ומאורגן.

על המבוטח להעביר במספר דקות את כל המידע הרלוונטי לעניינו, להציג את המקרה שלו בצורה התמציתית ביותר והמושכלת ביותר ולעשות כמיטב יכולתו שלא לחבל בסיכויי ההצלחה של התביעה. לרוע המזל, מבוטחים רבים מתייצבים בפני הוועדה הרפואית כשהם לא מוכנים ולא מאורגנים ויתרה מכך – ישנם מבוטחים רבים שמסיבות כאלו ואחרות מסתירים בפני הרופא היושב בוועדה את מצבם הרפואי האמיתי.
כך, לדוגמה, ישנם קשישים רבים החשים בושה לנוכח מצבם התפקודי הירוד, העושים מאמצי על כדי שלא יתייגו אותם כבעלי מוגבלות או ככאלו שהגיעו למצב סיעודי. ישנם, למשל, קשישים הטוענים כי הם שולטים היטב בסוגרים בעוד שהלכה למעשה איבדו זה מכבר את השליטה בסוגרים, אחרים לא מסוגלים לאכול בכוחות עצמם, אך סומכים על כך שילדיהם כבר ידאגו להם וישנם גם כאלו שפשוט לא מודעים למצבם הקשה ולפיכך נוהגים להקל בו ראש.
עורך דין יכול לדאוג לכך שמצבו הבריאותי של המבוטח יהיה ברור ובהיר לחברי הוועדה הרפואית, שכל המסמכים הרלוונטיים יצורפו לתביעה ושזכויותיו של המבוטח יכובדו במלואן. שימו לב – המוסד לביטוח לאומי מתיר למבוטחים להביא מלווה כשהם מוזמנים להופיע בפני הוועדה הרפואית. מדובר בזכות שמומלץ בחום לנצל כאשר המלווה בהחלט יכול להיות עורך דין.

עורך דין ביטוח לאומי להגשת ערעור

ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, אך ברוב המקרים הערעור נדחה על הסף. יחד עם זאת, בסמכותה של הוועדה הרפואית לעררים לבטל את ההחלטה של הוועדה הרפואית הראשונית או לשנות אותה לכאן או לכאן. לוועדה לעררים עומדת הזכות לקבוע כי המבוטח לא זכאי כלל לאחוזי הנכות שנפסקו לו. על רקע זה, לא אחת נוצר מצב שבו מבוטח שלא היה מסופק מאחוזי הנכות שנפסקו לו על ידי הוועדה הרפואית, החליט להגיש ערעור מסודר לוועדה לעררים ובסופו של דבר נשללו ממנו אחוזי הנכות שקבעה הוועדה הראשונית.
גם כאן, ניתן להבין מהי החשיבות של פנייה אל עורך דין מקצועי, הבקיא בדיני הביטוח הלאומי, היכול לסייע בהגשת הערעור, להכין את המבוטח להופעה בפני הוועדה לעררים, ללוות אותו לאורך כל הדרך ולדאוג לכך שימצה את כל הזכויות המגיעות לו, עד האחרונה שבהן.

אז למה דווקא נסים את כהן-ניסן?

משרד עו"ד נסים את כהן-ניסן הוקם בשנת 1996. תוך זמן קצר הצליח המשרד למצב את עצמו כפורץ דרך ונכון לכתיבת שורות אלה הוא מהווה מודל לחיקוי עבור כל המשרדים המובילים הפועלים בתחום האזרחי-מסחרי. הידע שנצבר במשרד במהלך 20 שנות פעילותו הוא מעמיק ונרחב ובנוסף לכך, צוות עורכי הדין המקצועי שבמשרד מתעדכן ללא הרף בפסיקות האחרונות ובתקדימים החדשים ביותר הקשורים לתביעות שהוגשו למוסד לביטוח לאומי.
המשרד מפעיל מספר סניפים ברחבי הארץ, כאשר בסניף המרכזי הממוקם בחיפה, עובדים תריסר עורכי דין העושים ימים כלילות, על מנת שכל לקוחות המשרד יזכו לממש את הזכויות המגיעות להם. עדות להשקעה הרבה בכל לקוח ולקוח ניתן לראות בכמות המרשימה של ההצלחות והניצחונות של המשרד. (מעבר לאודות: http://goo.gl/4e2pQH)

חזרה לדף הבית: law-offices.co.il

לפרטים נוספים אתם מוזמנים להתקשר לטלפון מספר 04-8512612 ולעשות את הצעד הראשון בדרך למימוש הזכויות שלכם.