עורך דין נזיקין

תביעות נזיקין הן תביעות המוגשות בגין נזק שנגרם לאדם, כשתביעות אלה כוללות הן נזק שנגרם לרכושו של האדם והן נזק שנגרם לגופו. כל תביעה המוגשת בגין מקרה של רשלנות רפואית, מעורבות בתאונת דרכים, פגיעה בעבודה, תקיפה אלימה, לשון הרע או גניבת עין, היא הלכה למעשה תביעת נזיקין.

פקודת הנזיקין היא הוראת החוק המרכזית המסדירה את היקף אחריות המזיק והיקף הפיצוי המגיע לנפגע. בנוסף, דנה הפקודה בעוולות המהוות את המסגרת  המשפטית שיש לדון בה כדי לקבוע חבות בנזיקין. הפקודה דנה בשני סוגים של עוולות מסגרת: עוולת הפרת חובה חקוקה ועוולת הרשלנות, בנוסף מתייחסת הפקודה למגוון רחב של עוולות הכוללות בין היתר הפרת חוזה נישואין, היזק על ידי כלב, הסגת גבול, כליאת שווא, תקיפה, מטרדים, הטעיה, ועוד.

תחום הנזיקין הוא מורכב, ישנם חוקים רבים הכלולים בדיני נזיקין, כמו למשל החוק למניעת מפגעים, חוק האחריות למוצרים פגומים וחוק איסור לשון הרע. בנוסף לכך, ישנם חוקים לא מעטים שלכאורה עוסקים בנושאים הרחוקים מתחום הנזיקין, אך הלכה למעשה קובעים כי התנהגות מסוימת תחייב בפיצויים שכן היא מהווה עוולה נזיקית. חוקים אלה הם למשל, החוק למניעת הטרדה מינית, חוק ההגבלים העסקיים, חוק הגנת הפרטיות, חוק הגנת הצרכן ועוד.

עורך דין נזיקין למקסום הפיצויים שישולמו לתובע

אחד התפקידים הבסיסיים  של עורך דין לענייני נזיקין הוא למקסם את סכום הפיצויים שישולם לתובע על ידי האחראי לנזק. לאורך העשורים האחרונים התרחשו מקרים רבים שבהם נגרם בדיוק אותו הנזק לאדם מן היישוב, כאשר בחלק מהמקרים בסיום הטיפול בתביעה שולמו לתובע עשרות ואף מאות אלפי שקלים ואילו במקרים אחרים לא נמצא התובע זכאי לפיצוי כלשהו. מדוע כך הם פני הדברים? מכיוון שקיים מגוון רחב ביותר של גורמים המרכיבים תביעה מוצלחת, כשבראש ובראשונה מדובר בקשר הסיבתי בין התנהגות הנתבע לבין הנזק שנגרם לתובע.

נציין את סוגיית ריחוק הנזק, הנפוצה בתביעות נזיקין,ועולה כל אימת שבנוסף לנזק הראשוני, נגרם גם נזק שניוני. כך, לדוגמה, במקרה הפשוט ביותר, אדם שדרס הולך רגל, יחויב לשלם לו פיצויים בגין הנזק הפיזי שנגרם ותו לא. עם זאת, אם בשעה שאותו הולך רגל נדרס הוא החזיק בידיו יצירת אמנות יקרת מציאות שהתנפצה על הכביש וגרמה לו לאובדן של מאות אלפי שקלים שבגינו נאלץ למכור את ביתו, מה שהוביל לסכסוך משפחתי שבסופו של דבר הסתיים בגירושין, הרי שמדובר ביחידות עצמאיות של נזק מכיוון שהן נגרמו בשלב מאוחר יותר כחלק משרשרת נזקים שמקורה בנזק הראשוני.

עורך דין מקצועי יוכל להצביע על כך שהנזק הראשוני הוביל לשרשרת תהליכים אומללה שפגעה בצורה קשה בתובע. לעומת זאת, במקרים רבים הניסיון למקסם את הפיצויים לא עולה יפה מכיוון שבמקרים מסוג זה ייתכן כי עצם הניסיון לקשור את הנזקים אלה באלה יצייר את התובע כתאב בצע, המנסה לנצל את המקרה שלא בתום לב להפקת רווחים בדרכים עקלקלות.

הערכת סיכויי ההצלחה של התביעה

נוכחותו של עורך דין נזיקין נחוצה לא אחת עוד לפני שמגיעים לתביעה עצמה, שכן במקרים רבים כאשר דנים במקרה בצורה מעמיקה ובוחנים את הנסיבות בעין מקצועית, מגלים כי למעשה אין כל טעם להגיש תביעה משפטית. כך, לדוגמה, במקרים מסוימים גובה הפיצויים הצפוי לא מצדיק את הטרחה הרבה שתידרש מעורך הדין ובמקרים אחרים סיכויי ההצלחה של התביעה נמוכים מאוד.

לרוע המזל, ישנם רבים הממהרים להגיש תביעות נזיקין מתוך אמונה שלמה כי הצדק עומד לצדם, מבלי לבדוק את הדברים לעומק ומבלי להיעזר בעורך דין מתחום  נזיקין, כשבסופו של דבר הם אלה הנאלצים לשלם לנתבע, על כך שבזבזו את זמנו. לכן ההמלצה שלנו אליכם היא שבכל מקרה של פגיעה בגוף או ברכוש, צרו קשר עם עורך דין נזיקין מקצועי ומנוסה, בטרם תפעלו בצורה שגויה ותגישו תביעה חסרת סיכוי.

חשיבות הפנייה לעורך דין נזיקין סמוך ככל האפשר לפגיעה

שימו לב – בחלק ניכר מהמקרים עליכם  לפנות לעורך דין נזיקין סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה, על מנת שתוכלו לדעת כיצד עליכם לפעול. כך, לדוגמה, אם אדם נפגע בתאונת דרכים, ייתכן מאוד שבמהלך הימים הראשונים לאחר הפגיעה לא יחוש כאבים כלל ולכן אין זה מן הנמנע שלא יפנה לקבלת טיפול רפואי.

עם זאת, כאשר יתפתחו הכאבים והנוקשות בצוואר לצורך העניין לא תחלוף מאליה, הנפגע יפנה גם יפנה לקבלת טיפול וייתכן שבשלב הזה גם יתעורר בו הרצון לקבלת פיצויים בגין הפגיעה. לרוע מזלו, בשלב הזה רוב הסיכויים שגם אם יתקבלו פיצויים, גובה הסכום לא יהיה מרשים במיוחד. בבית המשפט, יהיה על התובע להוכיח כי הנזק שנגרם לו אכן קשור לתאונה. מטבע הדברים לא פשוט לעשות זאת כאשר רק לאחר מספר ימים פנה התובע לקבלת טיפול רפואי.

לו רק היה יוצר קשר במועד התאונה עם עורך דין  לענייני נזיקין, יכול היה אותו נפגע לקבל מידע חשוב ורלוונטי למצבו, להתפנות לחדר מיון, לדווח לצוות הרפואי כי הגיע לקבלת טיפול בעקבות תאונת דרכים שעבר וכך להגדיל לא רק את סיכויי ההצלחה של התביעה, אלא להגדיל בצורה ניכרת את סכום הפיצויים.

עורך דין נזיקין נסים את כהן ניסן

משרד עו"ד נסים את כהן-ניסן – שני עשורים של הצלחות

משרד עו"ד נסים את כהן-ניסן הוקם בשנת 1996 ומאז נמנה עם המשרדים המובילים והחשובים באזור חיפה והצפון. השותפים המנהלים הוותיקים המחזיקים בניסיון רב שנים בתחום הנזיקין, עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צוות של עורכי דין צעירים, אנרגטיים ויצירתיים וכך נוצר שילוב מנצח הפועל פעם אחר פעם לטובת לקוחות המשרד.

לקבלת פרטים נוספים, אתם מוזמנים ליצור קשר אנשי המקצוע של המשרד בטלפון מספר
04-8512612