עורך דין לענייני נזיקין – תאונות דרכים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1965 (להלן:"חוק הפלת"ד") מגדיר תאונת דרכים  כתאונה הכוללת לכל הפחות כלי רכב אחד. לפיכך,  תאונת דרכים יכולה להתרחש בין כלי רכב להולך רגל, בין כלי רכב לעצם נייח, כמו למשל גדר הפרדה מבטון או תמרור ובין שני כלי רכב או יותר. תאונות דרכים גוררות לא אחת הוצאות כבדות הקשורות לנזקים שנגרמו לרכבים המעורבים המכונים בשפה המשפטית נזקי רכוש, נזקים פיסיים למעורבים בתאונה,- נזקי גוף , הוצאות רפואיות ועוד. במקרים רבים תאונה יכולה לגרום להפסד כספים על רקע היעדרות זמניתמהעבודה או במקרים חמורים יותר,  בעקבות אובדן כושר העבודה לצמיתות.

לכן בכל מקרה של תאונת דרכים, ישנה חשיבות עליונה לערב עורך דין הבקיא בדיני  הנזיקין המכיר את התחום לפני ולפנים, על מנת שיוכל לסייע למעורבים בתאונה ולייעץ להם כיצד לפעול במטרה ברורה למצות את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. במאמר שלפניכם נסביר מדוע כה חשוב ליצור קשר עם עורך דין דרכים לענייני נזיקין במהירות האפשרית בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים.

עורך דין לענייני תאונות דרכים

עורך דין נזיקי כמקור מהימן למידע מקצועי

בכל הקשור לזכויות המגיעות על פי חוק למעורבים בתאונות דרכים, רב הנסתר על הגלוי עבור רוב האוכלוסייה. האם ידעתם, למשל, כי במדינת ישראל אדם יכול לנהוג ברכב הפרטי שלו,  בגילופין, לעבור את המהירות המותרת, לקחת את חייו של הולך רגל, לפצוע שלושה נהגים אחרים, לפגוע בעמוד תאורה ועדיין לקבל פיצויים? כן, קראתם נכון – גם אם תאונת הדרכים התרחשה מעבר לכל צל של ספק באשמתו של הנהג, כל עוד הוא סובל מנזקי גוף, הוא יהיה זכאי לקבלת פיצוי כספי.

כפי שציינו, הצרה היא שרבים לא מודעים כלל לזכויות המגיעות להם וכתוצאה מכך, לא אחת תאונת דרכים יכולה להוביל לשרשרת אירועים שסופה בפשיטת רגל, גירושין, פגיעה בשמו הטוב של הנהג, דיכאון ושאר מרעין בישין. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים,  דואג גם לאלה האחראים לתאונות הדרכים, מתוך מחשבה לא רק עליהם, אלא גם על משפחותיהם. לאור זאת, בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים, בין אם אתם הפוגעים ועל אחת כמה וכמה אם לא אתם האחראים לתאונה, עשו את הדבר הנכון – צרו קשר עם עורך דין לעניני נזיקין ויפה שעה אחת קודם.

עורך דין תאונות דרכים כעוגן של היגיון בסערת הרגשות

תאונת דרכים היא אירוע המעורר רגשות רבים הנושאים אופי שלילי, הכוללים בין היתר תדהמה, ייאוש, תסכול, כעס ואפילו זעם, חוסר אונים.כאשר אדם נמצא בסערת רגשות לאחר מאורע קשה וטראומתי כמו תאונת דרכים, אל לו לקבל החלטות משמעותיות על דעת עצמו ועל כך אין עוררין. לרוע המזל, במקרים רבים דווקא בזמן שעוצמת הרגשות גבוהה במיוחד ודווקא כאשר יש ב להימנע מצעדים הרי גורל, נוטים אנשים המעורבים בתאונות דרכים לפעול בצורה חפוזה וללא מחשבה יתרה.

כך, לדוגמה, אדם שגרם בשוגג לנזק גופני לאדם אחר, יכול למצוא את עצמו משלם סכומים אסטרונומיים מתוך רגשות אשם בניסיון לנקות את מצפונו. לאורך העשורים האחרונים נחשפנו למקרים רבים שבהם נהג שכלל לא היה אשם בתאונה, מיהר לפצות את הנפגעים מבלי לברר לעומק האם קיימת אפשרות שיפוצו על ידי גורם אחר כמו לדוגמה הרשות העירונית או מע"צ. כפועל יוצא מכך, נהגים רבים נכנסים לחובות כבדים מכיוון שמיהרו לפצות את הנפגעים בתאונה, מבלי להתייעץ ראשית עם עורך דין.

שימו לב – גם אם אתם חשים שהקרקע נשמטת לכם מתחת לרגליים, שהעולם כולו מונח על כתפיכם ושצער כזה טרם יצא לכם לחוות, אל לכם לעשות מהלכים פזיזים ומבוססי רגש. תחת זאת קחו נשימה עמוקה וצרו קשר עם משרד עורכי דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים. רק כך תוכלו ליהנות מראייה ברורה של המקרה ומהבנה עמוקה של נסיבות התאונה והשלכותיה מיותר לציין שמומלץ ביותר לפנות למשרד כמה שיותר מהר וסמוך ככל האפשר למועד התאונה.

גיבוש אסטרטגיה ודרך פעולה לאחר התאונה

לסיום חשוב להזכיר את אחד התפקידים החשובים ביותר של עורך דין לענייני נזיקין, הבא לידי ביטוי בגיבוש האסטרטגיה הרלוונטית והמתאימה ביותר ללקוח. האסטרטגיה כוללת שיקולים רבים הנכנסים לתמונה בכל אחד משלבי הטיפול בתביעה. כך, לדוגמה, על עורך הדין להחליט האם עדיף לקבל את סכום הפיצויים שהציעה חברת הביטוח או שמא מוטב להתעקש על סכום גבוה יותר, האם לבחור בהגשת תביעה לבית המשפט או שמא כדאי יותר להתמודד ישירות מול חברת הביטוח ועוד.

כמו כן, עורך דין לענייני נזיקין המטפל בתאונות דרכים  הוא הגורם שצריך להנחות את הלקוח בנוגע לצעדים שעליו לעשות החל מרגע התאונה והלאה, כשכל טעות ולו הקטנה ביותר, יכולה לעלות ללקוח בסופו של דבר ביוקר. כך, לדוגמה, נפגע תאונת דרכים שיתפנה לחדר המיון ממקום התאונה וידווח כי היה מעורב בתאונה, נמצא בעמדה טובה שבעתיים מנפגע הסובל מאותם נזקים בדיוק, שידחה את ההגעה לחדר מיון במספר ימים. גם כאן, ניתן לראות כי הפנייה לעורך הדין צריכה להתבצע סמוך ככל האפשר למועד התאונה.

משרד עו"ד נסים את כהן-ניסן – איתך מהרגע הראשון

משרד עו"ד נסים את כהן-ניסן הוקם בשנת 1996 על ידי עורכי הדין זהר נסים ומרדכי כהן-ניסן ונמנה כיום על המשרדים המובילים באזור חיפה והצפון. המשרד מעניק שירות משפטי מקיף ומקצועי במגוון רחב של תחומי משפט, כשבין היתר מייצג המשרד בהצלחה רבה נפגעי תאונות דרכים. השירות המשפטי שניתן על ידי עורכי הדין המרכיבים את המשרד מאופיין במקצועיות ללא פשרות, מענה מיידי לצרכי הלקוחות, שקיפות, סבלנות וכל זאת תוך מתן יחס אישי לכל לקוח ולקוח, כאילו היה הלקוח היחיד שלל המשרד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם אנשי המקצוע של המשרד עוד היום בטלפון מספר 04-8512612