עורך דין מיסים – תחומי עיסוק עיקריים

באילו תחומים עוסק עורך דין מסים?

הואשמתם בעבירות הקשורות לדיווח למע"מ על הכנסות? מעוניינים להוציא לפעול עסקה עם חברה מחו"ל וזקוקים לייעוץ משפטי בנוגע למיסוי בינלאומי? זקוקים למומחה לחישובי מס מורכבים לקראת עסקת מקרקעין מורכבת מאין כמוה? נראה שאתם זקוקים לעורך דין מיסים. כבר כאן, מתוך שלוש הדוגמאות שהצגנו, ניתן להבין שעבודתו של עורך דין מיסים כוללת לא מעט נושאים ותחומי מומחיות.
אי לכך, גם אם ברור לכם מעבר לכל צל של ספק שאתם זקוקים לעזרתו המקצועית של עורך דין מיסים, עליכם ראשית להבין באיזה תחום נדרש הסיוע. זאת כיוון שלא כל עורך דין מיסים מחזיק בידע ובמומחיות הדרושים כדי לטפל בכל הנושאים כולם. כך לדוגמה יתכן שתצליחו לאתר עורך דין מיסים המחזיק בניסיון רב במיוחד בתחום של מס הכנסה ומעניק באופן קבוע כבר שנים רבות ייעוץ לחברות ענק בנושא זה. לעומת זאת בכל מה שקשור למיסוי בינלאומי, ההבנה שלו מועטה ביותר.
בדיוק כך גם לא חסרים עורכי דין מיסים המצטיינים בכל מה שקשור למיסוי מקרקעין ואף נמצאים בחוד החנית של התחום, אך למרבה הצער לא שולטים בשום אופן בנושאים הקשורים לעבירות מע"מ. לאור זאת, לפני שחותמים על הסכם התקשרות עם עורך דין מיסים, יש בראש ובראשונה לברר מה הוא תחום המומחיות שלו, באילו תחומים הוא עוסק באופן שגרתי ולהבין האם זה האדם המתאים למשימה או שמא מוטב להמשיך בחיפושים.

ייעוץ ותכנון מס

מטרת העל של תכנוני מס היא לגרום לכך שתצטרכו לשלם כמה שפחות מס

במילים פשוטות וברורות, מטרת העל של תכנוני מס היא לגרום לכך שתצטרכו לשלם כמה שפחות מס, בכפוף כמובן למגבלות החוק. לא נגזים אם נכתוב כי תכנון מס איכותי, כמוהו כמלאכת מחשבת שכן יש הבדל משמעותי בין התחמקות ממס לבין תכנון מס לגיטימי: מן הסתם מטרת העל של תכנון המס זהה למטרת העל של התחמקות ממס, אך בעוד שתכנון מס הוא פעולה חוקית, התחמקות ממס היא עבירה שיכולה להוביל למאסר ממושך ולתשלום של קנסות כבדים ביותר.
מעבר לכך שתכנון מס מצריך יצירתיות וחדות עין, הרי שהתהליך מצריך ידע רב, הבנה מעמיקה של דיני המיסים ואם לא די בכך, הרי שעל עורך הדין העוסק בנושא, להתעדכן באופן שוטף בנוגע לחידושי הפסיקה בתחום ובקשר להחלטות הרלוונטיות למקרים השונים. אי לכך, מומלץ שלא לסמוך על עורך דין מיסים העוסק בתחום תכנוני המס באופן צדדי או מדי פעם בלבד.

ייצוג של נאשמים המואשמים בעבירות מס הכנסה

גם ייצוג של נאשמים המואשמים בביצוע עבירות מס הכנסה הוא תחום שעורכי דין מיסים יכולים לעסוק בו, אך לא כל עורך דין מיסים אכן עוסק ומספק שירות בתחום זה. עורך דין מיסים העוסק בייצוג נאשמים וחשודים צריך לדעת כיצד להכין את הלקוח שלו לחקירה או למתן עדות, כיצד להציג את המקרה שלו בצורה שתאיר אותו באור החיובי ביותר וכיצד לגרום לכך שיזוכה במקרה הטוב או שיקבל את העונש המינימאלי במקרה הפחות טוב. כאן כמובן גם נכנסים לא אחת לתמונה שירותי הליטיגציה, כלומר אמנות הטיעון בבית המשפט. כיום בפירוש לא כל משרד עורכי דין מספק את השירות הזה וחשוב לברר נקודה זו בשלב כמה שיותר מוקדם בהתקשרות.

תשלום כופר לצורך הימנעות מהליך פלילי

רשות המיסים יכולה לבחור להמיר העמדה לדין של חשודים בביצוע עבירת מס בתשלום של כופר כסף. מדובר בהליך אטרקטיבי ביותר עבור חשודים רבים וזאת כיוון שהוא מונע את ההכתמה של שמם בהרשעה פלילית. כמו כן תשלום של כופר כסף מאפשר לקצר במידה משמעותית ביותר את משך הטיפול בעבירה ומצמצם מאוד את העלות של הטיפול בעבירות האלו. תשלום הכופר גם מקטין את העומס המופעל על הפרקליטות ועל בתי המשפט ומונע מצבים של אי אכיפה.
מערכת השיקולים שמשמשת את רשות המיסים כדי לקבל החלטה בנוגע לתשלום של כופר מורכבת מאין כמוה ונכון להיום אין עדיין רשימה סגורה של קריטריונים בנושא. בין השאר השיקולים המשמשים להחלטה קשורים לחומרת העבירה, לקיומן של הרשעות קודמות או אי קיומן של הרשעות קודמות, למידת המעורבות של החשוד בביצוע העבירה, למצבו האישי של החשוד, לעניין הציבורי שבהעמדת החשוד לדין ועוד.
רמת המומחיות וה"שליטה בחומר" של עורך הדין שאמון על ייצוג החשוד הן הגורמים החשובים והמשמעותיים ביותר מכלל הגורמים שנמצאים בשליטתו של הלקוח. עורך דין מיסים שמחזיק בניסיון המתאים וביכולות המתאימות, יכול להציג את החשוד באופן שישכנע את הרשות כי מוטב שתמיר את ההליך הפלילי בכופר כסף ולעומת זאת עורך דין לא מנוסה ולא מקצועי, עלול לנסות במאמץ רב לעשות זאת, אך לא לזכות בהצלחה מרובה.

אז איך בוחרים עורך דין מיסים?

לאור כל הכתוב לעיל, ניתן להבין כי ישנה חשיבות עליונה לברר כמה שיותר מוקדם באילו תחומים עוסק המשרד בעולם המיסים ולבחור בו לטיפול במקרה שלכם, רק אם אכן קיימת הלימה בין הצרכים שלכם כרגע, לשירותים שהוא מספק בתחום. אך מעבר לכך, חשוב ביותר גם לשאול שאלות בנוגע לשנות הוותק של המשרד בתחום, שכן ישנם משרדים העוסקים בתחומים השונים זמן מועט ביותר. חשוב גם כן לבקש לקבל מידע בנוגע להצלחות של המשרד בתחום המדובר ולא פחות חשוב, לקבל מידע גם בנוגע למקרים שבהם המשרד לא יצא כשידו על העליונה.
מעבר לכל זה, מומלץ ביותר גם להרגיש האם קיימת כימיה עם עורך הדין שעתיד לייצג אתכם כיוון שההתנהלות המשפטית בנושאים הקשורים למיסים עשויה להיות ממושכת ביותר וחשוב שתרגישו בנוח עם עורך הדין שלכם מבחינה אנושית ואישית.
עורך דין מיסים - תחומי עיסוק עיקריים
לתיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין מיסים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי דין נסים את כהן ניסן בטלפון מספר 04-8512612 או במקרם דחופים להתקשר ל-050-5518518 ולקבל מענה מדויק, אמין ומקצועי.