מהם עבירות המס השכיחות ביותר בישראל ומתי חייב לפנות לעורך דין לעבירות מס

מהם עבירות המס השכיחות ביותר בישראל ומתי חייב לפנות לעורך דין לעבירות מס

אי דיווח על הכנסות בקרב עוסקים מורשים

בשנים האחרונות אנו עדים למצב בו תרבות התשלום בשחור הפכה לנורמה ויותר ויותר עצמאים פשוט לא מנפיקים קבלה בסיומה של כל עבודה. הנוהג הקלוקל הזה אינו רק מאלץ את כולנו לשלם יותר מס הכנסה אלא יוצר כלכלה מקבילה אשר פוגעת בהכנסות המדינה. מיעוט החוקרים אשר יכולים לעבור על כל תיק מאלץ את בתי המשפט לכפות עונשים מקסימליים על אלו אשר נתפסים מתוך רצון ליצור דוגמא מרתיעה. במקרים שכאלו אין מנוס מפנייה לעורך דין עבירות מס בכדי לטפל באופן נכון בכל שלב של ההגנה ולמצוא את הסדקים בכל תביעה.

מהם עבירות המס השכיחות ביותר בישראל ומתי חייב לפנות לעורך דין לעבירות מס

רישום כוזב במסמכי תאגיד

רישום כוזב במסמכי תאגיד נחשב לאחת מהעבירות המס הפופולריות בקרב פושעי צווארון לבן על מנת ליצור מצג שווא בדבר שווי המנייה ומצבה האמיתי של החברה. לעיתים אנו רואים שהרישום אינו שגיאה פרוצדורלית אלא ניסיון אמיתי לטייח טעויות בדרג הניהולי עקב ידיעה שמרבית המסמכים לא נבדקים. ההיכרות עם המוגבלות של הרגולטור המקומי והביטחון הרב שחשים הדירקטורים המובילים במשק, מייצרים שאננות שעשויה לעלות ביוקר.

הוצאה פיקטיבית של קבלות

הוצאה פיקטיבית של קבלות היא הדרך הנפוצה של רבים לחסות על האי הדיווח שלהם למס הכנסה ובלא מעט מקרים הדרך הבטוחה להסתבכות פלילית אשר מחייבת עורך דין עבירות מס. על מנת להלבין את הכסף ולהתאימו לחסכונות השונים אשר נמצאים בבנק, מבצעים עצמאים רבים הוצאה רטרואקטיבית של קבלות לפני סיום שנת המס. כמובן שהוצאה שכזו רק מגבירה את האפשרות להיתפס משום שהיא הינה יכולה להיות מדויקת כרונולוגית. כל אי התאמה בין תאריכי הוצאת הקבלות לתאריכי הוצאת החשבוניות ידליקו את הנורות האדומות בקרב מרבית פקידי השומה.

רישום כוזב של בעלות על דירה או קרקע חקלאית

רישום דירות על שמם של קרובי משפחה בניסיון להימנע מתביעות עתידיות של מס הכנסה הם עוד דרך נפוצה להעלים מס. העובדה שרבים רושמים את הנכסים שלהם על שמם של קרובי משפחה מדרגה ראשונה היא בהחלט לא דבר חדש ואף צפויה להתגבר בשנים הקרובות. החוק אשר נוגע לתשלום מס עבור כל דירה שלישית אמנם חדש אך עשוי לעורר בקרב עברייני מס רבים את אחד הטריקים הכי ישנים בספר. כדאי לדעת שהאכיפה אמורה להיות חזקה יותר בשנים הקרובות בעקבות החוק ולכן אם אתם מתכננים לבצע מהלך שכזה כדאי לכם לחשוב פעמיים.

אי תשלום מס שבח על דירות למגורים והשקעה

בכל רכישה של דירה יש לשלם מס על ההפרשים בין עלות הרכישה לבין עלות המכירה. יחד עם זאת, כדאי להבין שתשלום מתחת לשולחן הוא אינו חוקי גם עם הוא מקובל על הקונה והמוכר. העובדה ששני הצדדים מסכימים על מחיר אחד אך רושמים מחיר אחר אינה עולה עם החוק היבש ובלא מעט מקרים עשויה להסתיים בבית המשפט ובהתערבות של עורך דין עבירות מס. כדאי להפנים שכיום כמעט ובלתי ניתן לשקר בעניין זה לרשויות משום שמרבית עסקאות הנדל"ן נבדקות באופן אוטומטי וכל ניסיון להימנע מתשלום מס שבח עשוי לעלות לכם הרבה יותר מהסכום שאותו קיוויתם לחסוך.

אי הנפקה של תלוש משכורת בהתאם לחוק

אי הנפקה של תלוש משכורת תקני וכל ניסיון לחסוך בתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי עבור העובדים שלכם היא עבירה אשר תיאלץ אתכם להופיע בפני בית דין לעבודה ובמרבית המקרים לשלם קנס כבד במיוחד. הניסיון לחסוך ולעבוד בשחור היא אינה רק נחלתם של העוסקים אלא יכולה להגיע גם כבקשה מצד העובדים. רבים נאלצים לעבוד בשחור משום שעלייה במדרגות השכר תיאלץ אותם להיפרד מקצבת נכות שנקבעה להם במוסד לביטוח לאומי. על אף החוק האבסורדי שמאלץ אלפי אנשים לעבוד בשחור ומגביל את יכולות ההשתכרות שלהם, אסור לשכוח שזוהי עבירה לכל דבר ועניין.

הצהרה שקרית לבנק בדבר מקורות ההון

בשנים האחרונות אנו עדים לדרישה של הבנקים לציין באופן מפורש את מקור הסכום שאותו אנו מפקידים ונאלצים לחתום מדי מספר שנים על הצהרה שהחשבון שלנו אינו מהווה כל קרקע לפעילות אי חוקית. הצהרה זו הינה רק תסמין למשבר עמוק יותר שקיים בכלכלה הישראלית ולהימצאותה של כלכלה מקבילה. ישנה חובה חוקית לספק הצהרה אמיתית וכל הטעייה או ניסיון להטעייה עלול לסבך אתכם עם מס הכנסה ולהפוך אתכם למואשמים בהלבנת הון.

אי תשלום מס על רווחים מעבר לים

שוק הנדל"ן מעבר לים התעורר לו בשנים האחרונות ויותר ישראלים בוחרים לממש את חלום הדירה דווקא במחוזות זרים. התשואה הגבוהה שניתן להשיג בעזרת רכישה של דירה חדשה בחו"ל והשכרתה ברווח נאה, גרמה לכך שזהו אפיק השקעה יציב ומקור לרווחים רבים. למרות שיש לנהוג על פי חוקי המס במדינה שבה אתם משכירים את דירתכם, אין להתעלם מחובת הדיווח לרשויות המקומיות. במרבית המקרים כאשר מרכז חייכם נמצא בארץ ישראל ורק ההשכרה בפועל נעשית בחוץ לארץ, אתם תיאלצו לשלם את המיסים לרשויות המס של ישראל. הגלובליזציה של תחום ההשקעות הפכה מזמן את העברה הזו לאחת העברות הנפוצות ביותר בתחום המיסוי ולרעה חולה של המשק הישראלי.

רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות

חשוב לדעת שמרבית ההוצאות של העסק שלכם אכן מוכרות במס וניתן לקבל עליהם זיכוי אך רבים מכניסים בין שלל ההוצאות האותנטיות גם כמה הוצאות אישיות. שירותי מוניות, ישיבה בבתי קפה ותשלום עבור מסעדות הן הוצאות מוכרות רק עם הייתה אינטראקציה עסקית. יחד עם זאת, ניתן לראות לא מעט ישראלים שרושמים כל אירוח של חברים כפגישה עם לקוח פוטנציאלי ובעצם הופכים את עצמם לעברייני מס על סכומים מינוריים שכדאי היה לשלם עליהם מכיסם הפרטי.

למעבר לדף הבית: law-offices.co.il