עבודתו של הנוטריון

עבודתו של הנוטריון

בישראל כמו במקומות רבים בעולם לבתי המשפט יש לא מעט עבודה, לא מעט תיקים לטפל בהם וכוח אדם מצומצם יחסית. בשביל לייעל את עבודתו של בית המשפט ובשביל להקל על העומס נמצאו פתרונות שונים במהלך השנים ואחד מהם הוא הנוטריון. עבודת הנוטריון לא רק מקלה על עבודת בית המשפט אלא מייעלת את מערכת המשפט כולה, בכך שניתן על ידי חתימה של הנוטריון על מסמכים שונים לוודא את אמיתותם ובכך למנוע את הצורך להביא עדים שונים לבית המשפט.

דוגמא טובה לכך היא מקרה בו יש צורך במסמכים רפואיים, מסמכים שצריך לוודא שהם אכן אותנטיים ובשביל להביא את הרופא לבית המשפט צריך לשלם לו על כך לא מעט ובמקרים רבים הוא לא יוכל להגיע מסיבות שונות מה שיכול להקשות על מהלך המשפט. עם חתימה של הנוטריון על המסמכים הללו, הם הופכים לקבילים בבית המשפט והשופט מתייחס אליהם כעדות לכל דבר. חתימת נוטריון יכולה להיות גם על סוגים רבים אחרים של מסמכים, כל מה שהוא הוסמך לחתום עליו.

התפקידים השונים של הנוטריון

לנוטריון יש תפקידים שונים והסמכות שונות במסגרת עבודתו. הוא יכול לאשר שאדם פלוני חי במקרים בהם דרושה אסמכתא לכך, הוא יכול לאמת הסכמי ממון בין זוגות, הסכמים שנחתמו לפני הנישואין, הוא יכול לאשר העתק של מסמך ולהעיד על נכונותו, הוא יכול לאמת חתימה על מסמך, לערוך העדה של מסמך סחיר, לאשר תרגום של מסמך ועוד תפקידים נוספים בהם הוא נושא. נוטריון בחיפה כמו בכל מקום אחר הוא איש המקצוע שצריך בשביל לאשר מסמכים שונים ובשביל לקבל עליהם גושפנקא.

 

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני הוא תת תחום בו עוסק הנוטריון והוא אחד המבוקשים אצל הלקוחות. מדובר על אישור של מסמך שאמור להיות מוצג בפי הרשויות או בית המשפט, מסמך שתורגם משפה אחת לאחרת. היום רוב מדינות העולם המתקדמות עושות שימוש בתרגום נוטריוני, בכדי שניתן יהיה לעבוד מול רשויות וגופים במדינה אחרת בה השפה היא אחרת.

אם אתם צריכים להעביר מסמכים למדינה אחרת ומחפשים אחר נוטריון בחיפה או בכל מקום אחר בישראל בשביל תרגום נוטריוני, אתם צריכים קודם כל לפנות לרשות או למשרד הממשלתי שאמור לקבל את המסמכים ולברר האם ישנן הוראות מיוחדות למסמך או שכל מה שאתם צריכים הוא אישור שהתרגום בוצע על ידי נוטריון.

דוגמא לשימוש בתרגום נוטריוני

נניח שהייתם בטיול במדינה כלשהיא בחו"ל ובמהלך הטיול נפצעתם בתאונת דרכים. טופלתם בבית החולים המקומי ולאחר שמצבכם התייצב חזרתם לארץ, אבל פה לא נגמר הסיפור… בישראל, אתם עוברים טיפולי פיזיותרפיה או כל טיפול אחר שנמשכים זמן מה ובמהלכם אתם מחליטים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב במדינה בה הייתם.

המסמכים הרפואיים שלכם מהאשפוז שם לא יספיקו לכם בשביל להבהיר את מצבכם ואתם צריכים גם תיעוד של הטיפולים שאתם עוברים בארץ ושל מצבכם הרפואי בכלל. במהלך המשפט שמה נדרשים מסמכים מהרופא שמטפל בכם בארץ ואתם בבעיה… מה תעשו? האם תטיסו את הרופא לשם בשביל שהוא יעיד בפני בית המשפט המקומי? מן הסתם לא בגלל עלויות וסיבות נוספות, אך אתם יכולים לפתור את הבעיה בצורה פשוטה.

כל מה שאתם צריכים הוא את המסמכים חתומים על ידי הרופא ולאחר מכן ללכת לנוטריון שייתן לכם אישור כתוב שהמסמכים הללו אותנטיים.

הוא יעבור על המסמכים ויוודא שמה שכתוב בהם נכון ולעיתים הוא אף יצטרך להיפגש עם הרופאים בשביל שזה אכן יקרה. לאחר שיש לכם את האישורים הללו אתם יכולים להעביר אותם למדינה בה מתנהל המשפט ואם הכול בוצע כמו שצריך אין שום סיבה שלא יקבלו את המסמכים הללו והם יהוו עדות לכל דבר.

איך מתבצע התרגום בפועל?

במקרים רבים נוטריון בחיפה כמו בכל מקום אחר בארץ שמספק גם שירותי תרגום נוטריוני יהיה דובר של שתי השפות כך שהוא יוכל לבצע את התרגום בעצמו. יש נוטריונים שיכולים לתרגם לכל שפה וכשמדובר על שפות פחות פופולאריות יהיה אומנם יותר קשה למצוא נוטריון אך זה אפשרי.

נוטריונים רבים עובדים עם חברות תרגום מקצועיות, חברות שמתחייבות שהתרגום שלהם איכותי וכך גם אם הנוטריון לא שולט בשפה הוא עדיין יכול לאשר את נכונות המסמכים.

לא כל עורך דין יכול להיות גם נוטריון

נוטריון בחיפה כמו בכל מקום אחר בארץ חייב להיות עורך דין כמובן אך לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון. בשביל להיות נוטריון עורך הדין חייב להיות במקצוע לפחות 10 שנים והוא חייב להיות חבר בלשכת עורכי הדין. מעבר לכך הוא חייב להיות אזרח ישראלי וחייב להיות אחד שלא הורשע בעבירה שיש עימה קלון.

הוא צריך לעבור השתלמות רלוונטית וצריך לקבל אישור מוועדה מיוחדת שמחליטה מי יכול להיות נוטריון ומי לא, ובסופו של התהליך הוא צריך להשאיר דוגמת חתימה שלו בספר הנוטריונים ולאחר מכן הוא מאושר.

כל הצדדים מרוויחים

מקצוע הנוטריון הוא מקצוע שממנו כל הצדדים מרוויחים. בית המשפט יכול להתנהל בצורה מקצועית ויעילה יותר, עורך הדין זוכה לעוד פרנסה, והלקוח לא צריך להביא עדים לבית המשפט על כל מה שכרוך בכך, אלא מביא במקרים רבים מסמכים חתומים.

בבואכם למצוא נוטריון שיחתום על המסמכים שאתם רוצים לאמת לכל מטרה שהיא אתם צריכים לוודא שהוא אכן נוטריון מאושר ושהוא יכול לחתום על המסמכים הללו, ועדיף כמובן שהוא יהיה עם ניסיון בתחום ויכול לספק לכם מענה על הצרכים שלכם כמו גם ייעוץ שיסייע לכם במטרה שלשמה הגעתם אליו בכדי לקבל את שירותיו.

נסים את כהן ניסן משרד עורכי דין