למה צריך עורך דין המתמחה בביטוח לאומי?

למה צריך עורך דין המתמחה בביטוח לאומי?

ברור שאנחנו מנסים לחסוך בכל מקום שניתן, לחסוך בדמי התיווך כאשר אנחנו משכירים, שוכרים, קונים או מוכרים נכס, לעגל פינות במקומות בהם אנחנו יכולים, לא להיעזר באנשי מקצוע, כאשר אנחנו בטוחים שנוכל להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמנו וכד'. לגיטימי לנסות לחסוך בכל מה שניתן, אולם הרבה פחות לגיטימי לעשות זאת במחיר של ירייה עצמית ברגל שלכם. חסכון בשימוש בשירותי עורך דין המתמחה בביטוח לאומי, הוא אחת ה"יריות ברגל" הנפוצות ביותר בישראל כיום, וחבל שכך.

במה עוסק עורך דין המתמחה בביטוח לאומי?

עורך דין המתמחה בביטוח לאומי מתמחה בהגשת תביעות לקבלת גמלה או פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, כולל ייצוג בוועדות רלוונטיות, אותן נדרשים התובעים לעבור בדרך למימוש זכותם לקבלת הגמלה או הפיצוי. ישנה רשימה ארוכה של נושאים בהן מוגשות תביעות למוסד לביטוח לאומי, היא מתפרשת על גבי תחומים רבים ושונים, הנה כמה מהם לדוגמה: מחלות מקצוע, גמלת נכות, דמי מזונותתאונות עבודה, נפגעי גזזת או פוליו, פשיטות רגל וכן הלאה. מובן מאליו שאין עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ומתמחה בייצוג תובעים בכל התחומים, לכן, משרדי עורכי דין מקצועיים, העוסקים בתביעות כנגד הביטוח הלאומי, מעסיקים מספר עורכי דין, שכל אחד מהם מתמחה בתחום אחר של תביעות, למשל, דמי מזונות, תאונות עבודה, ייצוג בוועדות רפואיות וכד'.

היכן מתגלה "גדולתו" של עו"ד תביעות ביטוח לאומי?

למעשה, ככל שעורך הדין מעורב בתביעה בשלב מוקדם יותר, כך גדולים הסיכויים כי הגשת הטפסים תיעשה כהלכה, הליכי התביעה לא יסתבכו בשל תירוצים מתירוצים שונים, והביטוח הלאומי לא יצליח לחמוק מחובתו לשלם לתובע את הפיצוי המגיע לו כחוק. מכשול נוסף אותו מערים המוסד לביטוח לאומי בפני התובעים, הינו הוועדות הרפואיות (למשל, במקרים של תביעת קצבאות נכות או קצבאות תאונות עבודה), אשר בהן, התובע, אשר מפורק ממילא, הן גופנית והן נפשית, נדרש לעמוד בפני חבר אנשי מקצוע (רופאים) אשר יהיו נחושים בכל דרך לבטל את זכותו לקבלת הפיצוי, או, לפחות, לצמצם את היקף הפיצוי באופן משמעותי. ברור למדי, כי כאשר אדם מן השורה שאיננו בעל הכשרה מתאימה ואיננו יודע מה צפוי לו, נכנס לוועדה כזו, התחושה הראשונה היא פאניקה, שבעקבותיה, גם אם הייתם בטוחים בצדקתכם, העומדים מולכם יצליחו לשכנע אתכם כי אין לכם שום סיבה מוצדקת לקבל את הפיצוי הנתבע, ואפילו יצליחו לשכנע אתכם ש"הכל בראש" שלכם. ברור שגישת "או שהמלך ימות או שהגמל ימות" היא זו העומדת מאחורי הסחבת מרובת הטפסים והתהליכים של הביטוח הלאומי, העניין הוא, שמאחר וזה לא האינטרס שלכם, עליכם להצטייד בעורך דין מנוסה, היודע להתמודד עם התנהלות מסוג זה, ואף לחסוך מכם את הסחבת הנלווית לה.

עורך דין המתמחה בביטוח לאומי

עורך הדין כאינסטלטור משחרר חסימות

ככל גוף ממשלתי מרובה פקידים ודרגים, אף ההתנהלות מול הביטוח הלאומי הינה איטית, ולפעמים, טופס מסוים "תקוע" אצל פקידה מסוימת במשך זמן ארוך מהנדרש לאישורו, העברתו, או זרימה הלאה של תהליך התביעה. עורכי דין המתמחים בהתנהלות בתביעות ביטוח לאומי מכירים את כל ה"פקקים" המסתוריים הללו מקרוב. הם יודעים איזה טפסים אתם נדרשים לצורך הגשת איזו תביעה, איזה מסמכים חייבים להיות מצורפים, איזה מסמכים (שאינם נדרשים אבל יכולים לזרז ולשפר את התהליך) כדאי להגיש, אל מי צריך לפנות בכל מקרה והיכן נתקעים הדברים בכל תהליך מכל תחום תביעה שהוא.

עררים, ערעורים ומעורערים

לאחר שהוועדה רפואית גיבשה את מסקנותיה, במידה ולדעתכם ולדעת עורך הדין המלווה אתכם, הפסיקה הינה שגויה, ניתן להגיש ערעור בפני הוועדה הרפואית לעררים. במידה וגם זו מוציאה פסיקה שגויה מבחינה משפטית לדעתכם, ניתן להמשיך לערעור לבית הדין לעבודה. במידה וזה מוצא כי הצדק עימכם וכי נעשה לכם עוול, התיק מוחזר לוועדה לעררים, כדי שתבחן מחדש את החלטתה. כל אחד מהצעדים והשלבים הללו דורש ידע, אשר לרוב, איננו מצוי בידי תובע-הדיוט, אשר לכל היותר קרה מאמר או שניים על תביעות העוסקות בנסיבות הדומות לשלו. כאן, חשוב לציין, כי בעת הפגישה הראשונה עם עו"ד שעתיד לייצג אתכם בתביעה, יש לוודא מהו הניסיון של המשרד בייצוג תובעים בכל אחד מההליכים, הוועדות והערעורים, על מנת שלא לעמוד בפני שוקת שבורה, כאשר תהליך איננו מתנהל בהתאם לצפוי, ואתם נאלצים להחליף (או להוסיף לייצוג) גם עורך דין שלו ניסיון והתמחות ספציפיים בתחום, ובכך, גם להכפיל את שכר הטרחה, ככל הנראה.

מספר מילות סיכום

בכל שנה מוגשות אלפי תביעות לביטוח הלאומי, אשר לו, כמובן, ישנו האינטרס לשלם לכמות קטנה ככל האפשר של תובעים, ועל הדרך, גם להקטין ככל האפשר את הסכום המשולם לכל תובע. הוא יפעל בדרכים של בירוקרטיה, התשה, טרטור התובעים בלך ושוב, בהעברה מפקיד אחד לפקיד שני, בבקשה פתאומית של מסמכים אותם לא התבקשתם בתחילה להגיש וכן הלאה. ככה זה עובד, ותהיה זאת שטות שלא לצאת לקרב שלכם על קבלת זכויותיכם מוכנים לכך מראש.

תראו, גישת ה-DIY היא גישה מעולה לחיים, אולם ישנם תחומים בהם לא מומלץ אפילו לנסות להתחיל לעשות זאת בעצמכם. ברוב המקרים, כאשר אתם תובעים את המוסד לביטוח לאומי, מצבכם הפיזי והנפשי איננו במיטבו, וכך, למרות שאולי במצבכם הבריא והאופטימלי, היה לכם סיכוי כלשהו להילחם בטחנות הרוח של הביטוח הלאומי, מצבכם הפגיע מנטרל אתכם ומקטין את סיכוייכם לזכות בתביעה וממצב אותם כשואפים לאפס. ככה לא בונים תיק תביעה, ובטח שככה לא מנצחים בו וזוכים במה שמגיע לכם בחוק!

למעבר לדף הבית: law-offices.co.il