תביעת גירושין – עשה ואל תעשה

תביעת גירושין – עשה ואל תעשה

הסטטיסטיקה בישראל מלמדת לצערנו שכמעט כל זוג שלישי מתגרש. גירושין הם אף פעם לא דבר נעים והם פירוק של משפחה עם או בלי ילדים, וחשוב לעשות את זה בצורה נכונה. גירושין יכולים להיות החלטה משותפת מושכלת של שני הצדדים שהנישואין הגיעו לסוף דרכם מסיבות שונות זה יכול להיות הליך מכבד ומכובד לשני הצדדים, אך גירושין יכולים להיות גם הליך קשה פיזית ורגשית ולעיתים מתנהלות בהם מלחמות של ממש. בכל מקרה אתה או את צריכים לדעת מה לעשות ואיך לעשות בכל מה שקשור לתביעת גירושין, והנה כמה טיפים של עשה ואל תעשה בתביעת גירושין שיסייעו לכם לצלוח את הדרך בקלות יחסית.

תביעת גירושין – עשה ואל תעשה

שמרו על חשאיות מרבית

כבר כשאתם מבינים שאתם בדרך לתביעת גירושין ועוד לפני שהגשתם בפועל את התביעה, תתחילו לשמור על חשאיות. גירושין יכולים להיות מכוערים מכל צד ולכל אחד יש את האינטרסים שלו, וחשוב שהצד השני לא יידע על המהלכים הקרובים. כך לדוגמא מי שחושב להתגרש מאשתו ובעברו בגד בה, אם היא תדע שזה מה שהוא מתכנן יכול להיות שהיא תקליט אותו כשהוא מודה על הבגידה שהייתה והיא תוכל לעשות שימוש בהקלטה בערכאות משפטיות. אם זה לא מגיע משני הצדדים ביחד כדאי לשמור על הכול בסוד עד לרגע בו מגישים את התביעה עצמה.

ניצחון במרוץ הסמכויות

אם אתם בדרך להגיש תביעת גירושין מהצד השני, כדאי מאוד שתזדרזו ותהיו הראשונים שמגישים את התביעה. יש מושג שנקרא "מרוץ סמכויות" והוא מתייחס לשתי האופציות העומדות בפני מי שעומד להתגרש – בית דין רבני או בית משפט אזרחי. כעיקרון, הסמכות שאליה הוגשה התביעה לראשונה היא זו שתטפל בתביעה, ואתם חייבים לשמור על האינטרסים שלכם. כך לדוגמא אם האינטרס שלכם הוא שהתיק יתנהל בבית הדין הרבני אתם צריכים להיות הראשונים שמגישים שם את הבקשה מכיוון שאם לא כן הצד השני יכול להקדים אתכם ולהגיש את הבקשה בבית משפט אזרחי, ושם תתנהל התביעה. הזריזות במקרה כזה חשובה וכדאי לתת על כך את הדעת.

התייעצו עם עורך דין עוד לפני הגשת התביעה

הליך גירושין יכול להתנהל באמצעות עורך דין אך חשוב להתייעץ עם אחד כזה עוד לפני שמגישים את התביעה. הוא יכול לסייע לכם בקבלת ההחלטה לגבי הערכאה המשפטית ויציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. הוא ייבחן את מצבכם וייעץ לכם מה הכי טוב בשבילכם. בנוסף, הוא ייתן לכם כלים איך לעשות את זה נכון ואיך להתנהל מרגע הגשת הבקשה.

אל תערבו את הילדים!

סיבות לגירושין לא חסר – אי הסכמות כלכליות או אחרות, בגידה, או אי התאמה מכל סוג שהיא. בכל מצב הילדים הם לא האשמים בגירושין אך במקרים רבים ילדים מעצם גילם והבנתם עלולים לחשוב שבגללם קרה מה שקרה. ראשית אל תעשו שימוש בשום מצב בילדים גם אם אי ההסכמות ביניכם משמעותיות, ושנית, דברו עם הילדים והסבירו להם את המצב ותבהירו להם שהם לא האשמים בעניין. עודדו אותם לדבר אתכם על הרגשות שלהם או עם כל אחד אחר שקרוב אליהם או יכול "להגיע" אליהם כמו יועצת בית הספר וכדומה, וכך תהפכו עבורם את הנושא הזה לקל יותר. התייחסות נכונה לילדים והבנה שגם הם נפגעים מההליך יכולה לתת את אותותיה גם לטווח הרחוק.

הכנות ואיסוף של ראיות

כבר בשלב מוקדם של קבלת ההחלטה להתגרש תתחילו לבצע הכנות ולאסוף עדויות. זה אומר שאם יש סיפור של בגידה ברקע תאספו את הראיות הרלוונטיות לכך, זה אומר שאם יש לכם אי אלו נכסים משותפים אתם צריכים לאסוף מסמכים שלהם, וזה אומר כל בדל מידע שרלוונטי להליך הגירושין. אל תחכו לשלב מאוחר יותר, את ההליך כדאי למצות כמה שיותר מהר וכל מסמך יכול לעכב אותו.

סננו יועצים

לכל אחד יש חברים ובני משפחה וחלק מהם גם התנסו בעבר בהליך גירושין. מטבע הדברים הם ירצו לסייע לכם וייעצו לכם בנושאים שונים, אך חשוב שתזכרו שכל הליך גירושין הוא הליך בפני עצמו עם המאפיינים שלו. זה אומר שייעוץ כזה יכול לעיתים לפגוע בכם מכיוון שהמברה שונה, ולכן סננו את היועצים הללו, תגידו תודה עם חיוך ותמשיכו הלאה. תסמכו רק על ייעוץ מקצועי של עורך דין עם ניסיון בתחום.

איך בוחרים עורך דין להליך כזה?

תביעות גירושין הם אם כן סבוכות וארוכות והן דורשות ייעוץ מקצועי ואיכותי. הדבר הנכון ביותר כפי שציינו הוא להיעזר בייעוצו ובשירותיו של עורך דין בשלב מוקדם מספיק בכדי להתנהל נכון מההתחלה. הנה כמה טיפים לבחירת עורך דין מומחה לתביעות גירושין:

  • וודאו שזה אכן תחום ההתמחות שלו – יש עורכי דין שעוסקים בתחומים שונים ובין השאר גם בגירושין. כדאי ועדיף לשכור את שירותיו של עורך דין שתחום ההתמחות הספציפי שלו הוא גירושין בכדי לקבל את התמורה הטובה ביותר.
  • בררו על הניסיון שלו – אל תתביישו לדבר עם לקוחות קודמים ולהבין עד כמה הוא מקצועי. בדקו מה היו התוצאות באותם תיקים והאם יש לו הצלחות רבות בתחום.
  • עשו בירור ברשת – הרשת היא מקום מצוין לברר דברים ולבדוק על אנשים ובהם עורכי דין. קראו חוות דעת וכנסו לפורומים בכדי לראות עד כמה עורך הדין פעיל בהם, ונסו להבין עד כמה הוא מוערך.
  • הזול הוא היקר – הצעת מחיר זולה מידי צריכה להחשיד אתכם והיא עלולה לעלות לכם ביוקר בהמשך.

גירושין הם דבר כואב ומכוער אך אם עושים את הדברים בצורה נכונה ומתייעצים לכל אורך הדרך עם עורך דין מקצועי, הם יהיו קלים יותר והאינטרסים שלכם ישמרו לפחות ברובם.