עורך דין אזרחי בחיפה

עורך דין אזרחי בחיפה

מקצוע עריכת הדין הוא אחד המקצועות המבוקשים, מקצוע שנחשב למכובד מאוד כזה שמאפשר להתפרנס מצוין. את תחום עריכת הדין ניתן לחלק בחלוקה גסה לשלוש, הדין הפלילי, הדין המסחרי והדין האזרחי. הדין הפלילי הינו מקרים של עבירות פליליות כמו אונס, רצח וכדומה, הדין הפלילי עוסק בתביעות מסחריות, בדיני מס וכדומה והדין האזרחי נוגע לחוזים, לתביעות בין אנשים פרטיים, לפיצויים, רשלנות וכדומה. עורך דין אזרחי בחיפה כמו בכל מקום אחר צריך לעמוד בכמה תנאים בכדי לעסוק במקצוע, תנאים שמאשרים שהוא אכן כשיר לעסוק במקצוע זה:

עורך דין אזרחי בחיפה

התנאים לקבלת רישיון לעבודה כעורך דין

העיסוק בעריכת דין מוסדר במדינת ישראל באמצעות חוק לשכת עורכי הדין (התשכ"א 1961) והוא מגדיר את התנאים לכשירותו של אדם לעבוד כעורך דין:

  • השכלה משפטית – ההשכלה המשפטית צריכה להיות השכלה משפטית גבוהה, מה שאומר לימוד באחד ממוסדות הלימוד הרלוונטיים – אוניברסיטאות, מכללות וכדומה.
  • התמחות – על כל סטודנט משפטים לעבור תקופת התמחות בה הוא יעבוד תחת עורך דין או שופט עם ניסיון וילמד ממנו את המקצוע. עד שנת 2016 תקופת ההתמחות הייתה של שנה אך הדרישות השתנו וכיום תקופת ההתמחות הינה של שנה וחצי.
  • בחינה של לשכת עורכי הדין – כל מיועד למקצוע עריכת הדין מכיר את המבחן הזה, מבחן של לשכת עורכי הדין שמתבצע בשני חלקים, האחד בכתב והשני בעל פה. אחוז הנכשלים במבחן זה נחשב לגבוה יחסית.
  • עבירה שיש עמה קלון – מועמד לעבוד בתחום עריכת הדין לא יכול להיות אחד שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, אך הוא יכול לטעון את טיעוניו בפני לשכת עורכי הדין ולנסות לשכנע אותם למה בכל זאת הוא ראוי לעסוק במקצוע זה.
  • אדם בגיר ותושב ישראל.

דוגמאות לתחומים שונים בהם עוסק עורך דין אזרחי.

עורך דין אזרחי בחיפה כמו גם בכל מקום אחר עוסק אם כן בתחומים שונים ויכול לתת שירות במגוון רחב של מקרים, והנה כמה דוגמאות:

  • רשלנות רפואית – רשלנות רפואית היא תחום נרחב מאוד תחת הכותרת "משפט אזרחי" ויש עורכי דין שזהו תחום העיסוק היחיד שלהם. רשלנות רפואית בהגדרה שלה היא גרימת נזק כלשהוא לחולה או פצוע, בגלל פעולה לא נכונה או שיקול דעת לא מתאים במקרה הספציפי, עם הוכחה שאיש רפואה אחר היה נוהג אחרת במסגרת הידע שלו. רשלנות רפואית יכולה להיות אי זיהוי של מחלה מצד הרופא כשהסתבר שהיו סימנים לכך מה שגרם לנזק, טיפול לא נכון שגרם לנזק, מתן תרופה לא מתאימה למצבו הרפואי של החולה שגרם גם הוא לנזק או להתדרדרות, תלונת שונות של אישה בהריון שלא קיבלו את היחס הדרוש מצד הרופא בזמן שאלו היו תלונות שחובה היה עליו לערוך בעקבותיהן בירור מקיף, ובסופו של דבר נגרם נזק לאישה או לעובר, רשלנות רפואית בניתוח כמו גם אי מתן כמות מספקת של חומר הרדמה מה שגרם למנותח לסבל או אי תשומת לב לשינויים במוניטור מה שגרם למוות וכדומה.
  • פיצויים – פיצויים גם הם תחום נרחב בכל הקשור למשפט האזרחי. אלו יכולים להיות פיצויים של מי שפוטר מעבודתו שלא בצדק ולטענתו נעשה לו עוול והוא דורש על כך פיצויים בהתאם לחוק, אלו יכולים להיות פיצויים לאחר תאונה שמתקבלים מחברת הביטוח, פיצויים מביטוח לאומי במקרה של נכות בין אם אלו פיצויים זמניים ובין אם אלו פיצויים קבועים וכדומה.
  • חוזים – חוזים בין בני אדם נחתמים כל הזמן ואת החוזים הללו צריך לערוך ובשביל זה צריך עורך דין. עורך דין אזרחי בחיפה כמו בכל מקום אחר יודע מה אמור להיות בחוזה כזה ודואג כמובן לאינטרסים של הלקוח שלו ופועל בהתאם. חוזים כאלו גם יכולים להיות מופרים על ידי אחד הצדדים מה שדורש התערבות של עורך דין שישלח מכתב התראה מטעמו או ימשיך את ההליך אם מכתב זה לא יספיק. כך לדוגמא חוזה שכירות שצריך לערוך ואחר כך לדאוג שהוא יקוים, ואם אחד הצדדים לא מקיים את סעיפי החוזה הצד השני יכול לפנות לעורך דין אזרחי ולתבוע את מה שמגיע לו בהתאם לחוזה.
  • תביעות קטנות – יש אין סוף תביעות קטנות בין אנשים, תביעות בסכומי כסף קטנים יחסית וכאלו שאינם נוגעים למשפט הפלילי. כך לדוגמא שני שכנים שחצר גובלת ביניהם ועל הגבול יש מחלוקת, ואחד הצדדים טוען שהצד השני חרג לחצר שלו. תביעות קטנות גם עוסקות לא מעט במקרים צרכניים כך לדוגמא אדם שרכש מכשיר כלשהו וטוען שהוא קיבל משהו אחר עם ערך מופחת ביחס למה שהוא שילם, יוכל לתבוע תביעה קטנה ולהיעזר בשירותיו של עורך דין.

חיסיון עורך דין לקוח

חיסיון עורך דין לקוח נועד בשביל לאפשר ללקוח כנות מלאה עם עורך הדין שלו. החיסיון אומר שכל מה שהלקוח מספר לעורך דינו צריך להישאר חסוי ולא לעבור הלאה בשום צורה או דרך, והאופציה היחידה שכן היא רק עם אישור מפורש של הלקוח. חיסיון עורך דין לקוח נוגע גם למשפט האזרחי.

איך מאתרים עורך דין אזרחי?

אם אתם צריכים עורך דין אזרחי ביפה כמו גם בכל מקום אחר, הנה כמה טיפים איך למצוא את האחד והיחיד בשבילכם. ראשית, אתם צריכים לאתר עורך דין עם ניסיון במקרה הספציפי שלכם, ובמהלך החיפוש נסו לברר איך הסתיימו מקרים של עורכי דין שונים. בנוסף, וודאו עד כמה עורך הדין יהיה זמין בשבילכם ועד כמה הוא יתייחס אליכם בהתאם, וכמובן, האם יש המלצות על עורך דין ספציפי, המלצות של מישהו שאתם מכירים שיכולים לסמוך עליו. אל תתפתו למחיר נמוך מידי מה שאמור להדליק אצלכם נורה אדומה.