תביעות נגד מע"מ

כולנו שמענו על עבירות מן הסוג של העלמת מס ועבירות מע"מ. רבים הם שנתפסו בגין עבירות מן הסוג הזה ואף ריצו עונשי מאסר ארוכים בשל כך, לרבות אנשים בדרגים חשובים מאוד, כמו שרי ממשלה ואף רמי דרג מהם. אך לא תמיד מע"מ היא בצד התובע. ישנם מקרים רבים אשר בהם דווקא מע"מ היא הנתבעת והלקוח הוא זה שבא לתבוע את רשויות המס.

כאשר התביעה היא נגד רשות המיסים, יש לפנות אל עורך דין מומחה אשר מכיר היטב את כל הנושא של תביעות נגד מע"מ, היות ומדובר בגוף גדול ויציב במיוחד. עורך דין מיומן ידע לייצג בצורה הכי נכונה והוגנת את הלקוח ויסייע לו למצות את המרב המגיע לו.

מתי תובעים את מע"מ?

התביעות נגד מע"מ הינן רבות, שונות ומגוונות. לעיתים התביעה עוסקת בהחזרי מע"מ שהתובע טוען כי הם מגיעים לו כחוק, לעיתים יהיו אלו חברות ביטוח אשר יתבעו את מע"מ בעקבות עיקולים שנעשו מטעם רשויות המס באופן שאינו מידתי וכדומה.

במקרים אלו חשוב מאוד לפנות ולהיוועץ בעורך דין מומחה אשר מכיר היטב את כל הנושא והוא ידע לייצג נכון את הלקוח. בכך יסייע לו למצות את מלוא זכויותיו מול מע"מ ורשויות המס.

תביעות להחזרי מע"מ בגין הכנסות מגוגל

הסוגיה של חיובי מע"מ בגין פרסום באינטרנט היא סוגיה מטלטלת במיוחד אשר אינה יורדת מסדר היום. הדילמה התחילה בכך שרשויות המס מצדם לא הביעו את עמדתם בנושא. רבים מהעסקים ניצלו את העובדה ופרשו את ההכנסות שהיו להם מגוגל, ככאלה אשר אינן מחויבות במע"מ.

מצד שני היו עסקים שכן שילמו מע"מ על הכנסותיהם ואף הגישו בקשות להחזרי מע"מ בגין הכנסותיהם מגוגל. הם קבלו את אותם ההחזרים בעזרת אנשי מקצוע כמו רואי חשבון ואף עורכי דין שסייעו להם בקבלת אותם החזרים.

בשלב כלשהו הוחלט ברשות המיסים לנקוט בעמדה ונקבע כי ההכנסות הללו כן תהיינה חייבות במע"מ. מנגד, בקשות להחזר נדחו בגלל טענה כי לא מדובר בהכנסה פטורה וכי גוגל אינו נחשב תושב חוץ לעניין זה, זאת היות והשירותים למעשה ניתנים בישראל באתרים ושרתים אשר נמצאים בישראל.

אך לאחרונה יצא חוזר ברור ומסודר אשר קובע כי הגופים גוגל, פייסבוק וכדומה, אמורים להירשם כעוסקים מורשים וזה מה שלמעשה יסדיר מבחינה חוקית את כל הנושא של תשלומי המע"מ.

היות ורבים הם העסקים שכן שילמו מיסים כאשר הנושא עדיין לא היה ברור, נוצר מצב אשר רבים באים לתבוע לקבלת החזרים על תשלומים שהם כבר שילמו וכמובן שיש את אלו שמפסיקים לשלם את המיסים אותם שילמו עד כה בגין שטחי הפרסום בגוגל.

כדי לעשות סדר בדבר באופן חוקי, מומלץ לכל מי שרואה את עצמו זכאי לקבל החזרים, כי יפנה אל עורך דין אשר יסייע לו לצלוח את המשוכה הזו.

איך תבחרו את עורך הדין שלכם?

לפני הכול, חשוב לשים לב לתחום ההתמחות של עורך הדין. יש לקבוע פגישה עם עורך הדין המיועד ולהתרשם מכל מה שיש לו להציע. חשוב לבדוק האם אכן קיימים סיכויים טובים לתביעה שתתקבל. מצד שני, אין להתפתות להבטחות נלהבות מידי המבטיחות השגת יעדים שאינם ריאליים, כמו לדוגמא סיום מהיר של התיק או כל הבטחה מוגזמת שלא ממש מסתדרת עם המציאות. ישנם עורכי דין אשר יסכימו להבטיח כל דבר שהלקוח רק יבקש לשמוע בשלב הזה ובלבד שהוא יאות לשכור את שירותיו.

לאחר שצלחתם את המשוכה הראשונית, עליכם לבדוק את הנקודות הבאות:

  • האם נוצרת כימיה ביניכם לבין עורך הדין?

ישנם מקרים רבים אשר בהם אנחנו בוחרים את איש המקצוע ובמקרה זה את עורך הדין, על סמך אתר האינטרנט שלו. התמונה שלו יחד עם המידע הנלווה נוסך בנו ביטחון ותחושה טובה כי זהו האיש שילווה אותנו באופן הכי מקצועי. בכל זאת, לעיתים בפגישה שמתקיימת לא מתרחשת באמת הכימיה המצופה. חשוב כי נחוש בנוח עם עורך הדין ואם התחושה הנוחה והנעימה לא קיימת, עדיף לפנות לכתובת אחרת.

עורך דין וותיק או חדש?

בדרך כלל קיימת נטייה לבחור דווקא בעורך דין וותיק, מנוסה וממולח. האמת היא שאפשר לערער על הקביעה הזו וכי לעיתים עשויות להיות יתרונות מהותיים דווקא אצל עורך דין חדש ומתחיל.

עורך דין צעיר הוא מטבע הדברים יותר פנוי ופחות עמוס בעבודה, יתרון אשר מאפשר לו לעבוד על התיק הספציפי במלוא תשומת הלב וההשקעה.

מלבד זאת, מבקש עורך הדין הצעיר להוכיח את עצמו בשטח ועל כן הוא ישקיע את כל אונו ומרצו בתיק. התוצאות בשטח יהיו שווים את הדבר.

קיים יתרון נוסף אצל עורך הדין הצעיר, וזוהי היכרות טובה יותר עם השטח. היות ועורך הדין הוותיק עוסק בנושאים מורכבים וכבדים ולא תמיד הוא מתעסק עם 'עמך'. דווקא עורך דין שמכיר את העם על צרכיו העממיים מקרוב, ידע ויוכל לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר.

חשוב לדעת כי כאשר אנחנו פונים אל משרד עורכי דין, ישנם מקרים רבים אשר בהם עורך הדין שיטפל בתיק יהיה דווקא עורך דין צעיר כאשר השכר שהמשרד ידרוש יהיה כשל עורך דין וותיק. בכל זאת שווה לבדוק האם הליווי המקצועי שהוא יקבל מעורכי הדין המנוסים, שווה את התמורה.

נוכל לסכם ולומר כי אם רק נבחר את עורך הדין המתאים והמדויק לצרכים שלנו, נוכל ליהנות ממיצוי כל הזכויות המגיעות לנו.

עורך דין מע"מ שמתמחה בכל התחומים הללו של מיסוי ומע"מ, הוא זה שייצג את הלקוח נאמנה ויסייע לו לקבל את כל מה שמגיע לו כחוק.