למה צריך עורך דין גירושין טוב

הסכם גירושין עשה אל תעשה – למה צריך עורך דין גירושין טוב

הסכם גירושין זהו הסכם אשר נועד להסדיר את כל הסוגיות הכרוכות בהליך הגירושין. כדי להגיע לניסוח המתאים, יש לפנות אל עורך דין מתאים. רק כך אפשר להיות רגועים ובטוחים כי התהליך כולו יתנהל היטב לטובת הצדדים.


מה נכלל בהסכם הגירושין?

הסכם גירושין בא לפתור סוגיות שונות העולות בעקבות הגירושין. אם זה מתן הגט, תשלומי מזונות לאישה, תשלומי מזונות לילדים, אופן חלוקת הרכוש, הסדרי ראייה וכל ענייני משמורת ילדים ועוד.

היות ומדובר כאן בהסכם, הרי ברור כי שני הצדדים אמורים להסכים לכל מה שנאמר בהסכם. לא מדובר כאן בפסק דין שבא לחייב את אחד מהצדדים. אין אפשרות לכפות על מי מהם לחתום בניגוד לרצונו. בגלל שמדובר בנושא שהוא כל כך מורכב מצד אחד והוא גם מלווה בהרבה רגישות ונושאים הדורשים הכרעה, הרי שחשוב כי הסכם כזה ייעשה באופן הכי מסודר והכי איכותי, שיכלול את כל הפרטים ויכלול התחשבות בכל הפרמטרים.

הסכם גירושין – היכן זה נעשה?

ניתן להגיע להסכם גירושין בין הצדדים בכמה דרכים. נתייחס לשתי האפשרויות העיקריות והמוכרות ביותר.

הסכם גירושין הנעשה בין כתלי בית המשפט – בית המשפט יוכל לאשר הסכם גירושין כזה, רק לאחר שהוא בדק ווידא כי שני הצדדים מבינים היטב את משמעות ההסכם ואת תכנו. הוא יוודא כי הצדדים חתמו על ההסכם מתוך הסכמה ורצון חופשי ולא מתוך כפייה. מלבד זאת ייבדק האם בהוראות ההסכם אין סעיפים אשר עשויים לפעול לרעה על הילדים המשותפים של בני הזוג.

למעשה המשמעות של הסכם גירושין כזה הוא שבכל מקרה של הפרת ההסכם, יכולה הלשכה להוצאה לפועל לאכוף את ההסכם על הצד המפר. ממש כשם שניתן לאכוף כל פסק דין אחר אשר ניתן בבית המשפט. כי להסכם בסופו של דבר יש תוקף של פסק דין.

הסכם גירושין הנעשה מחוץ לכותלי בית המשפט – חשוב לדעת כי אין למעשה חובה לנהל את ההליך המשפטי בין כתלי בית המשפט. המשא ומתן לצורך קביעת ההסכם יכול בהחלט להתנהל בפורמט אחר אך על מנת להגיע לחתימה ולאישור ההסכם, יש צורך להגיע אל בית המשפט גם אם כבר ישנו ההסכם והוא ערוך וחתום בין שני הצדדים.

לא מוותרים על עורך דין – לניהול נכון של המשא ומתן

כדאי לדעת כי בכל מקרה, תמיד מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי בתחום הספציפי של ענייני גירושין. גם אם ההסכם נערך בבית המשפט וגם אם הוא נערך מחוץ לבית המשפט.

הסיבות לכך רבות. בעזרת עורך הדין ניתן יהיה להגיע בצורה פשוטה וקלה להסכם ברור ומסודר.

בבית המשפט או מחוצה לה?

כאן עולה הדילמה, היכן טוב יותר לנהל את המשא ומתן בין הצדדים והאם אין עדיפות לאחת מהשיטות?

כדאי לזכור כי ניהול משא ומתן על מנת להגיע להסכם גירושין, כרוך לא פעם בהרבה מאוד מתח, כעסים רבים, אנרגיות יקרות ובזבוז כספים. כאשר הדיונים הללו נערכים בבית המשפט, ההוצאות והמשאבים יהיו גדולים פי כמה וכמה. על כן, כדאי לשקול היטב האם יש טעם לפנות אל בית המשפט או שמא ניתן להתנהל בצורה עצמאית בסיוע של עורך דין.

מלבד זאת יש לזכור כי הסכם גירושין זהו בעצם הליך לא פורמלי. הוא פטור מסדרי הדין ומהראיות החלים בדרך כלל על הליך משפטי אשר מתנהל בתוך בית המשפט. זו הסיבה שאפשר להגיע גם לפתרונות יצירתיים וגמישים אשר אלו יחרגו מהוראותיו של החוק היבש ולעצם העניין אין למעשה כל בעיה עם הדבר. שופטי הבית המשפט לעומת זאת, כבולים להוראות החוק כאשר הם באים לפסוק, מה שיגביל את היצירתיות ואת האפשרות להגיע להסכם גמיש שיתאים לשני הצדדים.

מובן אם כן כי אם יש אפשרות, תמיד עדיף לנסות להגיע להסדר ולהסכם גירושין מוסכם על שני הצדדים, מחוץ לכותלי בית המשפט. אך זאת, רק בעזרתו של עורך דין טוב שמתמצא היטב בכל הנושא של הליכי גירושין.

עורך דין אחד או שניים?

בני זוג המנסים להגיע בכוחות עצמם להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט, עשויים למצוא את עצמם מתמודדים מול חילוקי דעות רבים. מסיבה זו המלצנו להיעזר בעורך דין. כאן עולה השאלה האם אפשר להסתפק בשירות של עורך דין אחד שיהיה מוסכם על שני הצדדים או שמא יש צורך שכל אחד מהצדדים ישכור את שירותיו של עורך דין מטעמו שייצג אותו מול הצד השני.

כאן הדבר תלוי בעומק הפערים שבין שני הצדדים.

אם שני הצדדים מוכנים לסמוך את ידיהם על עורך הדין שייצג את שניהם יחד והם סומכים עליו ועל שיקול הדעת שלו, אפשר יהיה להסתפק בעורך דין אחד.

אך כאשר ישנם חילוקי דעות קשים ופערים שקשה עד בלתי אפשרי לפשר ביניהם והאיבה יוקדת בין הצדדים, או אז יהיה קשה מאוד להתמודד בלי שכל אחד מהצדדים יהיה מיוצג על ידי עורך דין משלו.

כך תבחרו עורך דין טוב!

כאשר אתם באים לבחור עורך דין לענייני גירושין, אתם חייבים לשים לב כי מדובר בעורך דין אשר מכיר היטב את כל הנושאים המרכיבים את תחום הגירושין. הוא חייב להיות עם התמחות לניהול הליכי גירושין. כמו כן הוא חייב להיות אדם עם רגישות גבוהה וכזה שיש לו יכולות מוכחות בשטח לניהול מקצועי של משא ומתן. אלו למעשה יכריעו את גורלם של שני הצדדים וישפיעו על ההסכם שייחתם.

ברור אם כן כי כאשר מדובר בנושא כבד משקל בסדר גודל שכזה, אין כל מקום להתפשר על רמת המקצועיות של עורך הדין.