עורך דין למס רכוש – למה חשוב ולמה זה טוב

עד היום התגוררתם בדירת שכורה ונאלצתם לשלם בכל חודש דמי שכירות כבדים כדי לסייע לבעל הבית לממן את המשכנתא שלו. כעת החלטתם לשים סוף לדבר ולקנות לכם נכס משלכם. אז אם חשבתם שהעלויות שאתם עומדים כוללות רק את עלות הנכס עצמו + דמי תיווך, כאן אתם עשויים לגלות עוד רשימה ארוכה של אישורים, של אגרות ושל מיסים שונים אותם תצטרכו גם כן לשלם. אחד מהמיסים זהו מס רכישה. כאשר אתם מגיעים לעסוק בסוגיה זו, חשוב לדעת כי בעזרתו של עורך דין המתמחה בנושא הספציפי הזה של מס רכישה, תוכלו להגיע להסכמים ולתשלומים מבלי לשלם יותר ממה שנדרש.

מה זה מס רכוש?

לפני הכול, חשוב להסביר מה זה בעצם מס רכוש? מס רכוש זהו למעשה מס אשר מוטל על (כמעט) כל קרקע פנויה בישראל.

ישנם כמה וכמה סוגים של קרקעות אשר עליהם יש צורך לשלם מס רכוש.

  • קרקע פנויה שהיא לא קרקע חקלאית.
  • קרקע פנויה אשר עליה ניצב מבנה ארעי.
  • קרקע אשר עליה ישנו בניין על פחות מ 30% מהשטח אשר מותר לבנייה.

למה חשוב כל כך שתדעו את הדבר? היות וישנם מקרים אשר בהם רוכשים נכס ולא מודעים לחוב של תשלום מס רכוש. חוב כזה עשוי לצבור ריביות ולהגיע לסכומים מחרידים, במידה ולא משלמים אותו בזמן.

מי צריך לשלם מס רכוש?

ישנם כמה וכמה סוגים של קרקעות אשר מחויבים לשלם מס רכוש. ישנם גם סעיפים שונים אשר אלו קובעים למעשה מי יצטרך לשלם את המס הזה. כך לדוגמא – אדם שעל שמו רשומה הקרקע, הוא זה שיצטרך לשלם את המס. על כן, אם אתם עומדים בשלב אשר בו אתם חושבים לרכוש דירה מקבלן או בכל צורה אחרת, חשוב שתהיו מודעים כי יש בידיכם אישור מס רכוש לאחר התשלום.

גם במקרים אשר בהם אדם חוכר קרקע או שהוא רק חוכר משנה של קרקע כלשהי בישראל, כאשר תקופת החכירה תימשך מעל לתקופה של 25 שנה הוא יצטרך לשלם מס רכוש.

למעשה כל אדם שמנהל מקרקעי ישראל או מדינת ישראל אפשרו לו להשתמש בקרקע, לאורך כל תקופה שלא תהיה, יצטרך איכשהו לשלם את המס.

מתי אתם צריכים לשלם מס רכוש?

כמו כל המיסים שמשלמים, כמו מס שבח, היטל השבחה, מיסוי מקרקעין וכדומה, כך גם עם מס רכוש. יש לשלם אותו בתוך מסגרת הזמן הנתון. כלומר, אם לא תמהרו לשלם את המס עד למועד הרצוי, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם קנסות גבוהים שלא תבינו איך הם נפלו עליכם כך.

אז ברור אם כן שצריך לעשות את כל הדברים הללו באופן מסודר ולשלם את כל מה שצריך לשלם. כי בדברים מן הסוג הזה, הסבלנות ממש לא משתלמת וההמתנה המיותרת עשויה רק להזיק.

יש הנחות?

ישנם מקרים רבים אשר בהם אתם עשויים לגלות כי אתם למעשה לא אמורים לשלם את כל הסכום וכי אתם זכאים להנחות או הקלות כאלה ואחרות. אם זה אכן כך, הרי שחבל מאוד שתשלמו סכומי כסף מיותרים. אז כדי שלא תמצאו את עצמכם לאחר התשלום, שאתם מגלים ששילמתם בפועל יותר ממה שהייתם צריכים לשלם, בדקו מה אתם באמת חייבים ומה אתם צריכים לשלם בכל מקרה. אין שום סיבה שבעולם שתשלמו מיסים מיותרים אם אתם לא באמת חייבים.

איך מתמודדים עם הבירוקרטיה מהסוג הזה?

כאשר מדובר בתשלום של מס רכוש כמו גם בשאר התשלומים והמיסים השונים, לא כל כך בטוח שכדאי לכם להתנהל עם הדבר בעצמכם. אתם עשויים לגלות בסופו של המסלול כי שילמתם בפועל יותר מידי. כדי שדבר כזה לא יקרה, חשוב מאוד שתפנו אל אנשי מקצוע ותבקשו מהם להיעזר בידע וביכולות המקצועיות שלהם. שווה לעיתים לשלם לאיש מקצוע וכך לחסוך סכומי כסף משמעותיים אחר כך בתשלומי המיסים.

עורך דין מקרקעין – זו הכתובת

כשאתם רוצים להיעזר באנשי מקצוע ולקבל את התמיכה ואת הליווי המקצועיים שלהם, מומלץ מאוד כי תפנו אל עורכי דין העוסקים בייחוד בתחום זה. עורך דין מקרקעין הוא למעשה הכתובת. הוא האדם המכיר היטב את כל נושא החוזים לעומק, הוא מכיר את כל החוקים, הוא יודע מה אתם צריכים לשלם, על מה אתם צריכים לשלם וכמה אתם צריכים לשלם כמיסים על הקרקעות. באמצעות הליווי המקצועי של עורך דין מקרקעין תוכלו למצות את כל הזכויות המגיעות לכם על פי דין וכך תשלמו בסופו של דבר אך ורק מה שאתם באמת צריכים לשלם.

ניסיון זה משהו שאסור לוותר עליו!

בהרבה מאוד תחומים יש לניסיון של איש המקצוע מה לומר. אך כאשר מדובר בעורך דין, שם הניסיון חשוב פי כמה וכמה. הניסיון של עורך הדין, זה מה שלמעשה עושה את ההבדל בשורה התחתונה, בין התשלום שהייתם אמורים לשלם לבין התשלום שיישאר לכם לשלם בפועל.

אם תשכילו לבחור את עורך הדין המתאים, את עורך הדין המנוסה שמכיר היטב את כל התחום ואת כל הנושא על כל פרטיו וסעיפיו, רק אז תוכלו להיות בטוחים כי אתם משלמים את הסכום שאתם באמת צריכים לשלם ולא שקל אחד יותר.

עורך דין מס רכוש עושה לכם סדר

כפי שכבר ציינו, כדאי מאוד להשקיע באיש מקצוע ואף לשלם את שכר הטרחה שלו, כאשר הרווח בסופו של דבר עשוי להיות גבוה מההשקעה. אתם תגלו שורה של הטבות המגיעות לכם על פי חוק, עובדות שלא הייתם מגלים לבד.