עורך דין תאונות דרכים בחיפה – כדי להמשיך להתקיים בכבוד גם לאחר הפגיעה

אף אחד מאתנו אינו מאחל לעצמו להיות מעורב חלילה בתאונת דרכים. בין אם זה כפוגע ובין כנפגע – במקרים רבים, אנשים הנפגעים בתאונת דרכים מוצאים את עצמם בעקבותיה, מוגבלים מבחינת יכולות העבודה שלהם. לעיתים יהיה זה רק לתקופה מסוימת ולעיתים אף לצמיתות, שלא לדבר על תאונות קטלניות שהובילו לקיפוח חיי אדם.

הפגיעה בכושר העבודה עשויה להתרחש גם לאחר תאונות דרכים קלות אז קל וחומר לאחר תאונות קשות. הנפגעים מוצאים את עצמם נאלצים להתרוצץ בין רופאים או מרפאות שונים, על מנת שיוכלו לשקם את הנזקים שנגרמו להם בכדי לשוב לשגרת החיים. ברור כי ככל שתקופת השיקום תהיה מורכבת וארוכה יותר, כך יהיו ההוצאות כמו גם ההפסדים של הנפגע גבוהים יותר.

מי אמור לפצות את הנפגעים?

אז מי למעשה אמור לשאת בנזק? מי זה שצריך לשלם לנפגע את כל הוצאותיו הרפואיות שנפלו עליו בפתע פתאום? מי זה שיפצה את הנפגע בגין הפסד ימי עבודה? האם התביעה אמורה להתנהל רק מול חברת הביטוח או שמא גם החברה לביטוח לאומי אמורה להשתתף בהוצאות?

ושאלת השאלות היא כמובן, כמה זמן יארך התהליך עד שהנפגע יזכה לראות את הכסף?

כאשר מדובר בתאונת דרכים, חשוב מאוד לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין תאונות דרכים. כאשר הסיפור כולו עדיין טרי, יש עדויות שקל לאסוף אותן והמסמכים עדיין נמצאים כולם בידיו של הנפגע, כך שכל ההתנהלות תוכל להיות מהירה הרבה יותר. עורך הדין יוכל להתחיל מיד בתהליך.

באופן כללי, זכאים נפגעים בתאונות הדרכים לפיצויים כספיים אותם הם יקבלו מטעם חברת הביטוח אשר ביטחה את כלי הרכב הפוגע. אך כל מי שהתנסה בכך יודע כי נדרשת כאן סבלנות רבה מאוד עד שמתקבל הפיצוי. כל ההתנהלות המשפטית, המשא ומתן וכל מה שכרוך בכך אורך הרבה מאוד זמן וגם כאשר הפיצוי מתקבל סוף סוף, הוא לא תמיד מספק או שהוא אינו מכסה את כל ההוצאות.

בדיוק עבור מקרים מן הסוג הזה נקבעה פרוצדורה  המכונה – תשלום תכוף.

מה זה 'תשלום תכוף' ומי זכאי לה?

חשוב להדגיש ולציין כי ההליך של תשלום תכוף, לא נועד בכדי לפצות את הנפגע על כל היקף הנזקים שלו בעקבות המעורבות בתאונה, למעשה הוא נועד רק לצורך החזר ההוצאות ופיצוי על ההפסדים אותם נמנה בהמשך.

  • הוצאות שהיו לנפגע לצורכי ריפוי, כמו תרופות, אשפוזים, פיזיותרפיה וכדומה.
  • הוצאות עבור צרכי סיעוד שאלו כוללים סיוע בביצוע פעולות יומיומיות, ניהול משק בית, השגחה ועוד.
  • צרכי מחייה של הנפגע ושל בני המשפחה התלויים בו – כאשר הנפגע הוא זה שפרנס את בני הבית שלו ואלו היו תלויים בו ובעקבות התאונה הוא איבד את האפשרות לפרנס את המשפחה שלו.
  • הוצאות לצורך התאמת דיור, הוצאות לצרכי שיקום או לצורך סיוע סוציאלי וכדומה.

מהו ההליך לקבלת תשלום תכוף?

על פי חוק, הפנייה אמורה להיות בראש ובראשונה אל חברת הביטוח, יש להגיש דרישה לתשלום תכוף אשר במסגרת הדרישה יפרט הנפגע את כל הנתונים הרלוונטיים אשר קבועים בחוק, מדובר למעשה בתצהיר אשר נערך בצורה מסוימת וחוקית.

לאחר שהדרישה הוגשה, יש לאפשר לחברת הביטוח להגיב על הדרישה, מדובר בפסק זמן של שישים יום רק אם לא הושג כל הסדר, ניתן יהיה להתקדם ולהגיש לבית המשפט את הבקשה לתשלום תכוף. לאחר שהנפגע פנה והגיש את התביעה אל בית המשפט, זכאית חברת הביטוח להגיש כתב הגנה תוך שלושים יום. לאחר מכן יתקיים דיון אשר במסגרתו תהיה חברת הביטוח זכאית לחקור את הנפגע על אודות התצהיר אשר אותו הוא הגיש.

בסיומו של ההליך, יפסוק בית המשפט ויקבע האם אכן הנפגע (או בני המשפחה שלו התלויים בו במקרה והנפגע נפטר) יהיה זכאי לקבל את התשלום התכוף, כמו כן ייקבע מה יהיה שיעור התשלום.

איך אפשר לקבל את ההחזר המקסימלי במסגרת תשלום תכוף?

ברור שישנן הרבה מאוד הוצאות במקרים של פגיעה. כפי שפירטנו לעיל, מדובר על החזרים שונים עבור הצרכים הרפואיים השונים כמו גם הפיצויים וההחזרים בגין הפסד ימי עבודה. על מנת שניתן יהיה ליהנות מרמת החזר מקסימאלית, חשוב לשמור בעקביות את כל הקבלות ואת כל החשבוניות הרלוונטיות  אשר אלו הוצאו בעקבות התאונה. חשוב לזכור כי אלו מהווים למעשה הוכחה על כל ההוצאות ובלעדיהן לא תמיד ניתן יהיה למצוא דרך לתבוע על אותן הוצאות.

יש לציין כי התשלום התכוף מוגבל על פי חוק והנפגע יהיה זכאי להחזר כזה רק תוך שנתיים ימים מיום התאונה. יחד עם זאת, חשוב להוסיף כי בהתאם לנסיבות המשתנות, רשאי הנפגע להגיש יותר מבקשה אחת לקבלת תשלום תכוף במהלך התקופה אשר בה מתנהל התיק.

עורך דין תאונות דרכים – כדי לקבל ייצוג הולם

בכל מקרה של תאונות דרכים והגשות תביעה לצורך קבלת פיצויים, חשוב לפנות אל עורך דין בתחום אשר מכיר היטב את כל הנושא ויש לו את הניסיון הנדרש לצורך כך. אך כאשר מדובר בנושא של תביעה לקבלת החזר תכוף, שם הדבר חשוב עוד יותר. היות ומדובר בפרוצדורה שהיא לעיתים מורכבת מאוד ומנגד יש את מגבלת הזמן שהוא כאמור עד שנתיים מיום התאונה.

כאשר פונים אל עורך דין מנוסה שזה בדיוק תחום ההתמחות שלו, יש בכך הרבה בכדי להשפיע על הפיצוי בסופו של דבר כמו גם על היקפו.

התשלום יסייע לנפגע ולבני משפחתו להשתקם בכבוד מבלי שהפגיעה תשתק את חייהם לחלוטין.