עורך דין מסים – כי לא קל להתנהל לבד

זה קורה כמעט לכל אחד מאתנו בכל חודש. אנחנו פותחים את תלוש המשכורת, מתבוננים בשורה התחתונה ומגלים שוב עד כמה הנאמנות שלנו למדינה עולה ביוקר. לחלקנו הגדול, תשלומי המס נוגסים מהשכר החודשי סכומים משמעותיים מאוד.

כולנו יודעים שהמיסים אותם המדינה גובה מאתנו נועדו על מנת לסייע לחלשים. אך בכל זאת קשה לנו לראות כאשר חותכים לנו מהשכר החודשי חלק נכבד מהרווחים שהרווחנו ועבדנו עליהם.

זו אולי הסיבה המובילה לכך כי יש כאלה שמנסים להעלים הכנסות, מנסים להקטין את המס ואם ישנם דרכים לעשות זאת בצורה חוקית, עדיין לא תמיד הדבר נעשה באופן חוקי. במקרים רבים, נתפסים אלו העוברים על החוק ומועמדים לדין פלילי.

עורך דין מיסים נכנס לתמונה

במקרים אשר בהם נתפס בעל עסק, אומן או כל אזרח שהיו לו הכנסות אשר עליהם הוא לא דיווח כחוק וכמובן לא הפריש מהם את תשלומי המס, בראש ובראשונה עליו לפנות אל עורך דין מיסים. תפקידו של עורך דין מיסים הוא ייצוג של החשוד, הנחקר או הנאשם בתיקים אשר עוסקים בתחום המיסים.

אם זה עבירות של מס הכנסה, עבירות מע"מ, עבירות הונאה, הלבנת הון, עבירות צווארון לבן או עבירות ניירות ערך ועוד.

איך תבחרו את עורך הדין לענייני מיסים?

הבחירה בעורך דין מיסים חייבת להיות בחירה מושכלת מתוך ראייה רחבה והבנה מה נדרש מאותו איש מקצוע נבחר. חשוב לזכור ולדעת כי עורך דין מקצועי הוא קריטי להצלחה בהליך המשפטי. ממש לא כדאי להיות נמהרים בעת הבחירה בעורך הדין.

למרות שאולי מדובר במצב מלחיץ, עדיין יש לזכור כי כאן יש לפעול בקור רוח, לבחון היטב את ההצעות השונות, לברר היטב על עורכי הדין המוצעים ולבחור בסופו של דבר אך ורק באיש מקצוע שיוכל להבטיח הצלחות.

בחירה נכונה בעורך דין מקצועי תסייע לכם בשני מישורים.

  1. הגנה במישור הפלילי
  2. הגנה במישור הכלכלי והמיסוי

מתי אתם צריכים לפנות אל עורך דין מיסים?

תחושות ההלם, החרדה וגם הבושה מונעים לעיתים את ההתנהלות הנכונה והחכמה. לא כולם יודעים אבל כבר בשלב הראשוני הזה, יש לפנות אל עורך דין לענייני מיסים.

גם אם אתם מתלבטים בדבר ונראה לכם שתוכלו בקלות להתמודד בכוחות עצמכם עם הסוגיה, שנראית לכם פשוטה למדי, עדיין קיימת חשיבות עליונה לפנייה אל איש מקצוע.

כדאי תמיד ללמוד בהיבט הזה מבעלי ההון או מאנשי העסקים הבכירים – אלה אינם זזים כלל ללא סיוע של עורך דין ויש לכך שתי סיבות.

הראשונה היא שהם פשוט מסוגלים לממן לעצמם את השירות. והשנייה היא שהם מבינים עד כמה קריטית וחשובה הנוכחות של עורך דין בכל שלב.

חשוב לדעת כי כבר בדקות הראשונות של החקירה, כך גם לכל אורכו של התהליך המשפטי, עושה הגוף החוקר את מירב המאמצים לחלץ מידע אשר יוכל לסייע בהפללת החשוד. לא קל להתמודד במצבים כאלו. על כן ההמלצה היא לפנות מיד אל עורך הדין כבר בשלבים המוקדמים.

אף פעם עדיין לא מאוחר מידי

למרות שציינו את החשיבות הרבה שיש בפנייה מידית אל עורך דין, עדיין, חשוב לזכור כי גם אם הדבר לא נעשה בשלב הראשון, זה עדיין לא מאוחר מידי. במקרים רבים יש הרבה מאוד מה לסייע וגם להציל אף אם כבר החלו תהליכי החקירה הראשוניים.

ברור שככל שעורכי הדין יהיו מיומנים ומנוסים יותר, הם יוכלו לסייע יותר ואף להקל מחומרת העונש.

גם אם הם לא ממש יוכלו לבטל את הגשת כתב האישום, הם יוכלו להועיל. אם זה בתשלום קנס נמוך יותר או אפילו מניעת מאסר במקרים של עבירות חמורות.

איך צריך להתנהל במהלך חקירה?

חקירה זהו מהלך לגמרי לא מקרי, מדובר במהלך שהוא סופר מקצועי וכל מילה שתוציאו מפיכם עלולה לפעול לרעתכם. אין שלב בחקירה שהוא לא 'אוף דה רקורד' גם אם נראה לכם שמדובר בשלב של מעין הפסקה כאשר החוקר מנהל אתכם 'כאילו' שיחת חולין.

חשוב לדעת שלחוקרים שלל טכניקות אשר עשויים לגרום לכם לחבב אותם, ליצור בכם את הרצון לרצות אותם ובכך לגרום לכם לומר את המילים שהם רוצים לשמוע. אם לא תהיו ערניים, אתם עלולים להפיל את עצמכם במו ידיכם.

ישנן זכויות שונות במהלך החקירה ויש להיות מודעים אליהן. כך לדוגמא – זכות השתיקה. זכות זו מאפשרת לכם להחליט לשתוק במהלך החקירה או בשלבים מסוימים שלה.

גם במהלך החקירה, אתם לא צריכים לענות על שאלות שאתם לא זוכרים במדויק את כל הפרטים. אם אתם לא חשים בטוב, תוכלו לטעון גם את זה ולבקש לדחות את המשך החקירה.

בסיומה של החקירה אתם רשאים לעיין בדברי הסיכום.

מומלץ לקרוא בעיון את הדברים. אם מופיעים שם משפטים שעל פי דעתכם אינם נכונים או שהם לא משקפים נכון את ההתנהלות של החקירה כפי שהיא הייתה בפועל, או לחילופין אם לדעתכם הושמטו אלמנטים שונים, אתם יכולים לציין זאת בפני החוקר. הוא מצדו אינו מחויב לשנות או למחוק מדברי הסיכום אך הוא כן מחויב לציין את דבריכם ואת ההסברים שלכם כמו גם את הדרישה מצדכם.

לסיכום, פנייה אל עורך דין מיסים היא אינה מותרות. עורך דין מיסים זה שיעניק לכם את הליווי המקצועי ואת הייעוץ לכל אורכו של התהליך.