עורכי דין למסים

כל בעל עסק חייב לוודא שענייני המסים שלו מנוהלים היטב כדי לא להגיע למצב שבו הוא נחקר ומסתבך עם רשויות המס. תכנון מס נכון וידיעת החוק מונעים אי נעימויות.

עורכי דין למסים הם למעשה הבסיס של כל חברה גדולה שרוצה להתנהל כהלכה. למרבה הצער, לאחרונה אנחנו שומעים עליהם רק כאשר חשדות לפלילים מגיעים לכותרות, ורק אז מודעים לנוכחותו של עורך הדין בסיפור תכנון המס שלכם. מפרטים שאנחנו למדים על הסתבכויות של אנשים מפורסמים עם רשויות המס ברור שלא כל אחד מבין במה כרוך תכנון מס נכון ומה נחשב לחוקי או לא בישראל.

הטעויות שנעשות בשוגג מריצות בדיעבד את העצמאים ובעלי העסקים לרואי החשבון שלהם כדי לוודא שלא עברו על החוק, לפי המידע שהם קוראים על הפרשות השונות. אולם מלכתחילה, מי שבאמת צריך לטפל בהיבטים החוקיים והמשפטיים של היחסים לכם עם רשויות המס הם עורכי דין למסים, שיודעים בדיוק כיצד לדאוג לכך שלא תצטרכו להסתבך.

לדאוג לתכנון מס מההתחלה

רואי החשבון ויועצי המס הם הכתובת שלכם לניהול החשבונות שלכם ולטיפול בכל מה שקשור לניירת, הגשת דו"חות ותשלומים שונים. הם יכולים לסייע בבניית המסד הבירוקרטי והפיננסי שלכם ולטפל בו טכנית, אולם מי שחייב ללוות אתכם בכל מיזם עסקי ובכל צעד עסקי הוא עורך דין למסים. אם אתם רק מתחילים את דרככם כיזמים, כדאי לדעת כי גם את העסק עצמו והתכנית העסקית שלכם לשנים הקרובות מומלץ מאוד לבנות וללוות בעזרת עורך דין מומחה בתחום. זאת משום שכל צעד שלכם חייב להתנהל חוקית ולהיות מגובה בניירת הנדרשת להצגה בפני רשויות המס בבוא היום.

עורכי דין למסים יבהירו לכם גם על סמך תקדימים עכשוויים כיצד רשויות המס הכבידו את האכיפה שלהן בעקבות התרחבות של ניצול לרעה של אמצעים שונים, כמו שוק ההון המתרחב, כדי למנוע הונאות שונות של המדינה. לדוגמה, תרמיות בתכנוני מס או שימוש בניירות ערך המתחבאות בתוך עסקאות לגיטימיות ועוד. אם אתם יזמים מהסוג שרוצה להתרחב ולעשות גם עסקים בינלאומיים מומלץ מאוד לא לוותר על הדרכה וליווי משפטי רלוונטי. תכנון המס פה ובישראל חייב להיות מתואם. הסתבכות עם רשויות המס שקוראות לכם לחקירה היא צעד שאפשר למנוע אותו בתכנון נכון.

מהן מלכודות המס שאינכם מודעים להן?

ההזדמנויות הרבות שיש היום בעולם העסקי בזכות האינטרנט, למשל, פתחו חלון הזדמנויות מפתה ליזמים ועסקים רבים לנסות לנצל אותו בצורה תמימה או מיתממת. אנשים רבים שלא היה להם שום מושג בעסקים או בענייני מסים לוקחים סיכונים שהם אינם מודעים להם, כאשר נדמה להם שאפשר להסתיר פעילות עסקית רק משום שהיא נעשית היום בצורה דיגיטלית, כולל עברות כספים ותשלומים שונים. זוהי אשליה אם אתם חושבים שיש מידע שאינכם חייבים לגלות לרשויות המס ואינכם חייבים לדווח על פעולות שנראות לכם טריוויאליות.

כך בדיוק חשבה דוגמנית ישראלית מפורסמת, לדוגמה, שהתפרסמה לאחרונה משום שקיבלה מתנות ממותגות שהופיעו בהמלצתה בחשבון האינסטגרם שלה. זו דוגמה מובהקת לשימוש באמצעי פרסום מודרניים שנחשבת לשווה ערך לתשלום ולכן ההסתבכות שלה הייתה מפתיעה בעיני כל מי שחשב שמדובר בצעד לגיטימי שאינו מסבך בפלילים. זוהי גם דוגמה לכך שמי שאינו איש עסקים או בעל ידע משפטי עלול להסתבך בגלל חוסר הבנה וחוסר היכרות עם חוקי המס והחלתם על נישומים.

גם מה שנחשב חוקי עלול להיות בעייתי

זהו הלקח העיקרי שאנחנו למדים מפרשיות מפורסמות של משפחות שחולשות על אימפריות עסקיות, שחלקן נחקר בגלל עבירות צווארון לבן. במקרה שלהן לא הכל נשאר במשפחה וכנראה שהייעוץ שקיבלו מעורכי הדין שלהם לא צלח. אין ספק שיש לא מעט חוקים וסעיפים הקשורים לתכנוני מס, והדקויות שלהם יכולות להפליל אתכם בעבירה על החוק מבלי שאפילו התכוונתם לכך. אותם חשדות לפלילים בין עסקאות בין בני משפחות של דמויות ידועות בעולם העסקי שהתפרסמו לאחרונה, מוכיחים שלא כל מה שנראה לגיטימי בעיניכם נחשב לחוקי בעיני המדינה.

כיצד עורכי דין למסים יכולים לסייע לכם?

תחום המסים שייך לתחום האזרחי, אולם הוא נושק גם לתחום הפלילי כאשר מדובר בעבירות צווארון לבן. הכוונה היא תמיד להימנע מעבירה על החוק ומהסתבכות עם החוק, ולכן עורכי הדין למסים חייבים לספק את כל הפתרונות הדרושים לכם כבעלי עסקים שלא להגיע לידי כך. מדובר בדרך כלל בייעוץ מס ותכנון מס, יצירתי לפעמים אולם מבלי להתפשר על החוק, ליווי וייצוג משפטי גם בבתי המשפט וגם ברשויות המס, ורצוי שזה יקרה באופן שוטף ולא רק כאשר נפתח נגדכם תיק ואתם מוזמנים לחקירה.

בנוגע לתכנון מס, אפשר להזכיר את הפרשה המפורסמת של מנכ"ל פרומדיקו שהורשע בהתחלה בהעלמות מס ואחר כך זוכה. בית המשפט העליון קיבל את גרסתו שמדובר בתכנון מס נכון שבגינו לא העלים מס אלא ידע בוודאות שהוא לא חייב סכומים אלה למדינה.

מה כולל יעוץ וליווי של עורכי דין למסים?

הצרכים המגוונים של חברה מתחילים עוד לפני הרישום ברשויות המס כחברה וכעצמאים וכולל שירותים רבים. בין היתר:

  • ייעוץ מס ותכנון מס – ייעוץ לקראת רישום העסק והחברה, טיפול בכל הקשור לבירוקרטיה הפיננסית והכנת מסמכים לרשויות ולרשם החברות, כדי לוודא שהכל נעשה כחוק וכשורה. הכנת הצהרת הון ותכנון מס כיצד לפעול עסקית כדי לא לעבור על החוק.
  • ייצוג ברשויות המס השונות בהליכי שומה וטיפול בהחזרי מס.
  • במקרה של עבירות מס ייצוג במהלך החקירה וההליכים המשפטיים אחר כך.
  • טיפול בעבירות מס טכניות בלי הליכים משפטיים. זה כולל הגשת עררים וטיפול בטעויות שנובעות מאי הבנת החוק או ביצוע הוראות בתום לב.