עורך דין לענייני גירושין

מצב של גירושין הוא אף פעם לא נעים, גם אם שני בני הזוג השכילו להתנהל בצורה בוגרת וחברית, וזאת כי מספיק שמכניסים למשוואה אגו וילדים, וכבר המצב המשפחתי הופך להיות מיני מלחמה, מלחמה בה כל צד מחזק את הביצורים שלו באמצעות עו"ד מקצועי, ובזמן שעורכי הדין נמצאים בחזית, בני הזוג שנמצאים בעורף חוטפים את הריקושטים, ועל כן חשוב מראש לדעת שאם ניתן להגיע להסכם, פשרה, או להיעזר בגישור, הרי שהמצב עדיף, אך אם בכול זאת נגררתם להליך משפטי, יש להבין כיצד הדברים עובדים, ומאמר זה נועד להבהיר מספר עובדות חשובות שצריך להכיר.

מרוץ סמכויות

בין אם הגעתם למצב של גירושין ובין אם לא, על "מרוץ סמכויות" בוודאי כבר שמעתם, וזאת כי מדובר במצב מוכר שמשפיע באופן ישיר על התנהלות ההליכים. במה בדיוק מדובר? ובכן בארץ פועלות במקביל שתי ערכאות: בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני, כאשר שתיהן מקיימות מערכת דינים וחוקים שלעתים עשויים להיות שונים, ואף הדיינים והשופטים לא פעם מחזיקים בהשקפת עולם מנוגדת, ועל כן חשוב להבין איזו אופציה עדיפה, וזאת כי מי שמקדים לפנות ראשון אל המוסד הרצוי מבחינתו, זוכה להטות את הקלפים לטובתו.

טרם שולפים חרבות

ביולי 2016 נכנס לתוקף חוק משפטי שנוגע להסדרי התדיינויות משפחתיים. החוק קובע שטרם בני הזוג בוחרים לגשת לבית הדין הרבני, או לחלופין לבית המשפט לענייני משפחה, עליהם להגיש בקשה שנוגעת לישוב הסכסוך, וזאת אצל יחידת הסיוע. מטרת הליך יישוב הסכסוך הינה לסייע להגיע להסכם הדדי בדרכי נועם, מתוך מטרה להימנע מהתדיינות משפטית ובעיקר מתוך מטרה להקל כמה שניתן על הילדים שנמצאים במערכה מבלי שביקשו בכך. חשוב להבין שעם הגשת הבקשה ליישוב הסכסוך, ההליכים המשפטיים נמצאים בהפסקה יזומה, משמע שני הצדדים מנועים מלהגיש בקשות לערכאות, וזאת על מנת שתינתן הזדמנות אמתית להגיע לפיוס, ללא חשש שאחד מהצדדים מנצל את פרק הזמן בכדי לנצח במרוץ הסמכויות.

תכנון אסטרטגי אישי

למרות שבארץ יש לא מעט זוגות שמתגרשים, עדיין אין נוסחה אחידה עבור ניהול משפט בנושא, אלא עורך דין לענייני גירושין צריך לגבש בכול פעם מחדש את אופן ההתנהלות הרצוי, לצד תכנון אסטרטגי שנתפר בהתאם לצרכים האישיים, נסיבות ייחודיות ומטרות אמתיות. כמו כן, הליך משפטי מעין זה מצריך זמינות מלאה, וזאת כי כל עוד הסכם הגירושין אינו הוגש, עשויים לצוץ מגוון משתנים מכריעים, כאלו שדורשים תגובה מידית. מכאן שבעת בחירת עורך דין לענייני גירושין, יש לוודא שמבצעים בחירה מושכלת.

כך תבחרו נכונה

כיצד בוחרים נכונה עו"ד לענייני גירושין? ובכן רזומה הנו פרמטר מהותי, וזאת כי לקוחות מרוצים אינם משקרים, כי או שהם הפסידו או שהם קיבלו בדיוק מה שהם קיוו. כמו כן, יש לוודא שעורך הדין בעל ניסיון עשיר בפרטים שנוגעים לסיטואציה האישית שלכם, כך למשל אם עומדים להתגרש עקב בגידה יש לחפש עו"ד שמחזיק בניסיון עשיר במקרים מעין אלו, ואם עומדים להתגרש עקב אלימות יש לחפש אחר עו"ד שמחזיק בניסיון עשיר במקרים מעין אלו. בנוסף לרזומה וניסיון, גם מומלץ לבחון את הנתונים הבאים: פניות, מי בשוטף מטפל בתיק (האם עו"ד או מזכירה מטעמו), מהי הגישה המקצועית (לא תמיד מתאימה גישה תוקפנית שמשסה בצד השני) ומהו החיבור האישי, כי הרבה פעמים בשעה קשה שכזו, חשוב שהאדם שמלווה את התהליך יהיה רגיש למצבכם.

האם שווה להוציא הרבה כסף?

מי שהיה ערני, שם לב שלצד השיקולים שדנו בבחירת עו"ד, לא הועלה נושא העלות, ופה נרחיב שאין זו הייתה טעות, וזאת כי הרבה פעמים נושא המחיר אינו חלק משמעותי מהמשוואה, פשוט בשל הסיבה הפשוטה שעו"ד מעולה עשוי להיות יותר יקר ומכאן שגם עשוי להיות הרבה יותר טוב – עובדה שעשויה להוביל לתוצאה הרצויה, ולו מבחינת חלוקת רכוש ומזונות. אי לכך גם אם בנקודת ההתחלה נדרשים להוציא יותר, הרי שלאחר מכן מקבלים הרבה יותר. עוד נציין שבעת בחינת הצעת המחיר, יש לוודא שההצעה הושמה על השולחן רק לאחר שנערכה פגישת ייעוץ, במהלכה נשמעו סך הפרטים הרלוונטיים. על מה עוד יש להקפיד? שהתשלום כולל פירוט מדויק של היצע השירותים המקצועיים שעומדים לקבל.

גישור גירושין

עורך דין לענייני גירושין ידע להעניק שירותים משלימים. במה מדובר? בשירותי גישור גירושין. אופציה זו מאפשרת לדעת שמוצו כל האופציות על מנת להימנע מהליך לא נעים, כאשר מטרת הגישור אינה בהכרח לחזור לגור ביחד, אלא לנהל תקשורת מכבדת, כך שסך התהליך יהיה נעים לכל הצדדים, כולל הצד של הילדים. מחפשים סיבה נוספת לבחור באופציה של גישור גירושין? הרי לכם טריגר כלכלי: כאשר מדובר בהליך גישור גירושין, שכר הטרחה הרבה יותר זול – וזה חומר למחשבה.

מתפקידי עו"ד לענייני גירושין

לבסוף נציין שעו"ד בתחום יודע להעניק שורה ארוכה של שירותים. כך למשל הוא יכול להגיש תביעה לשלום בית, תביעה לאיזון משאבים, לעסוק בחלוקת רכוש, לתבוע משמורת על הילדים, למנות אפוטרופוס, לערוך הסכמי ממון לידועים בציבור, להגיש צו עיכוב יציאה וכדומה. אי לכך, כל עוד אינכם מגיעים מהתחום, לעולם אין לדעת אלו טריקים מחזיק עורך הדין בכיס, ועל כן גם אם נראה שעומדים להפסיד, יש לשנס מותניים ולדאוג לשחקן חיזוק.

פגישת ייעוץ

לבסוף נציין שמוטב לפנות אל עורך דין שמציע שיחת ייעוץ שאינה מחייבת, כזו שתעשה סדר ותעזור להבין מהם המהלכים האפשריים והסיכויים, תבצע תיאום ציפיות ותנחית מטרות לתתי משימות. שנסכם? גירושין אף פעם אינם נעימים, אך כן ניתן להפוך אותם למעט יותר מכבדים וראויים. השקיעו בכך ואל תהוו דוגמה לעוד מלחמה לא ראויה.