עורכי דין המתמחים בביטוח לאומי

לכל אורך החיים אנחנו מלווים על ידי הביטוח הלאומי. לעיתים כמקבלים ולעיתים כנותנים. למעשה מעניק הביטוח הלאומי גמלאות וקצבאות שונות לכל אורך החיים ואפילו קודם לכן. לעיתים הקצבה תתקבל כבר בתקופת ההיריון והיא תמשיך ותלווה את האדם גם לאחר פטירתו. מנגד, יודע כל אזרח נאמן כי משכרו עליו להפריש בכל חודש דמי ביטוח לאומי.

אך בעוד וחוק הביטוח הלאומי מציג רשימה מכובדת של גמלאות, כמו שמירת היריון לאם, גמלת ילד נכה, נכות מעבודה, קצבת נכות כללית, סיעוד, קצבת תלויים ועוד, הרי שלא פעם קורה והגמלה או הקצבה המגיעים לאדם לא מתקבלים בגלל סיבות שונות.

לא רק מילוי טפסים

כדאי לדעת שלא תמיד כרוכה הבקשה לקבלת הקצבה בהגשת טפסים או מסמכים. לא פעם מדובר בתהליך מסורבל ומורכב ביותר אשר דורש מעורבות של אנשי מקצוע יחד עם ידע וניסיון בכל מה שקשור לתביעות מול הביטוח הלאומי.

כאן נכנסים לתמונה עורכי דין המתמחים בביטוח לאומי. הם אלו אשר יושיטו את ידם המקצועית כאשר הביטוח הלאומי מנסה להתנער מהחובות שלו כלפי האזרח.

איך מגישים תביעה מול הביטוח הלאומי?

הצעד הראשון כאשר אזרח מבקש לממש את זכויותיו ולקבל פיצוי, מענק או גמלה מאת המוסד לביטוח לאומי זוהי הגשת תביעה. לא משנה אם מדובר בנכות כללית או זמנית בעקבות תאונת עבודה או גמלת ניידות, פשיטת רגל ופירוק כמו גם כל דרישה אחרת.

למעשה בכל שנה מוגשות אלפי תביעות לביטוח הלאומי. חלק לא מבוטל מאותן התביעות נידחות על הסף על ידי הפקידים של הביטוח הלאומי וזאת בשל סיבות שונות. כל אותן הבקשות עוברות דרך מנגנון בירוקרטי ועוד הליכים מורכבים נוספים עד אשר מתקבלת ההחלטה בסופו של דבר. בכל מקרה שכזה אשר בו התביעה הצודקת מבחינתו של מגיש התביעה נדחית, כדאי להיעזר ולפנות אל עורך דין המנוסה בייחוד בתחום הספציפי הזה של תביעות מול הביטוח הלאומי. ההליך כולל במקרים רבים הגשת תביעה לבית הדין לעבודה שהוא למעשה נגד המוסד לביטוח לאומי. תביעה כזו עשויה להימשך זמן רב ויש להיות ערוכים לכך.

איך בוחרים את עורך הדין?

כאן חשוב לדעת כי הייצוג המשפטי חייב להיות על ידי איש מקצוע שהוא עורך דין מנוסה שבקי בכל השאלות המשפטיות שעשויות לעלות מן התביעה. כאשר פונים אל עורך דין מומחה בייחוד בתחום הזה של תביעות מהביטוח הלאומי, סיכויי ההצלחה יעלו במידה ניכרת.

הליך התביעה לא יהיה זהה בין נושאי התביעה השונים, זאת בגלל שהליכי התביעה הינם שונים לגמרי אלו מאלו. אך בכל זאת ישנם כמה קווים משותפים בין כולם. הדברים המשותפים הם – איסוף מסמכים והכנת חומרי התביעה, כולל איסוף מסמכים מרשויות שונות הקשורות לתביעה. זה כולל חוות דעת רפואית, תלושי משכורת וכדומה.

על מנת שניתן יהיה להכין בצורה נכונה ויעילה את תיק התביעה, מומלץ לפנות כבר בתחילת התהליך אל עורך דין שהוא מומחה לנושאי התביעה מול הביטוח הלאומי כי רק כך אפשר יהיה לקבל את הייעוץ הכי מקצועי והכי יעיל בהכנתו של התיק.

למה אי אפשר לבד?

מתוך הניסיון הרב אנחנו למדים כי רוב רובם של ציבור הפונים אל הביטוח הלאומי אשר אלו מנסים לנהל באופן עצמאי את התביעה שלהם מול הביטוח הלאומי מוצאים את עצמם מרימים ידיים כאשר הם לא משיגים את התוצאה הרצויה. חלק גדול מהפונים, מתייאשים כבר בשלבים הראשונים כאשר הם מבינים כי הדחייה שלהם לא התקבלה. הם משלימים עם דחיית התביעה שלהם – צודקת ככל שתהיה – כי נראה להם כי מול גוף גדול ומבוסס כמו הביטוח הלאומי אין להם את הכלים ואת היכולת להתמודד.

מנגד יש כאלה שכן מנסים לנהל מאבק והם עושים את זה באופן עצמאי. הם מנסים להגיש ערר ולבדוק שוב את התביעה שלהם.

כל זה נובע למעשה בגלל חוסר ידע וחוסר ניסיון של אנשים שלא מבינים כי על מנת לפנות אל וועדה רפואית עליהם להתכונן היטב. בגלל שהם לא עושים זאת, גורלם נחרץ ולשווא.

חשוב לדעת כי כיום הטיפול בכל מה שקשור לטיפול בתביעות הביטוח הלאומי הינו קשה יותר מאי פעם. ישנם חוקים ותקנות חדשים אשר אלו משתנים משנה לשנה והם מקשים מאוד על ההתנהלות של התובעים הרוצים בסך הכול לקבל את הזכויות אשר מגיעות להם על פי חוק.

התביעות המוגשות נגד הביטוח הלאומי –

אלפי תביעות מוגשות בכל שנה ואלו עוסקים בנושאים רבים כמו –

אבטלה, מחלות מקצוע, דמי לידה, דמי מזונות, גמלת סיעוד, גמלת ניידות, גמלה לילד נכה, דמי תאונה, ועדות רפואיות, הבטחת הכנסה, תושבות, נפגעי פעולות איבה, נפגעי פוליו, נפגעי גזזת, פשיטת רגל ופירוק, קצבת זקנה, קצבת שארים, שירותים מיוחדים ולמעשה כל זכות אחרת אשר לה זכאים כל המבוטחים מטעם הביטוח הלאומי.

הכנה לקראת וועדה רפואית

לקראת בדיקה בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי יש להיערך ולהתכונן וזאת בכדי לשכנע את רופאי הוועדה בחומרת המצב.

לא פעם, גם בעזרת הסיוע המקצועי של עורך הדין, שוגה הוועדה הרפואית ומחליטה החלטות לא נכונות. במקרים הללו, ידע עורך הדין איך וכיצד להגיש ערעור בוועדה רפואית לעררים. שם יזכה התובע לייצוג מקצועי כאשר הסיכויים בעזרתו של עורך הדין לצלוח את השלב הזה יהיו גבוהים הרבה יותר.

חשוב לדעת כי ישנם מקרים רבים אשר גם השלב הזה אינו צולח וביטוח לאומי דוחה שוב את הערעור ואת התביעה. במצב כזה יגיש עורך דין תביעה לבית הדין לעבודה שם יועלו נימוקים משפטיים מבוססים נגד ההחלטה של הוועדה הרפואית לעררים. במסגרת החלטות בית הדין יתברר לא פעם כי אכן נפלה טעות והתובע יקבל את דרישותיו.