עורך דין תאונות אופנוע

תאונת אופנוע מובילה לא פעם לתוצאות קשות במיוחד היות ומתאונת אופנוע די קשה להיחלץ ללא פגע בגלל האופי של כלי התחבורה הזה. פעמים רבות נפצע רוכב האופנוע ברמות קשות וישנם גם מקרים רבים אשר בהם הפציעות מובילות למוות.

אנחנו כאן על מנת להציג בפניכם את הסיכונים אשר הנהיגה על האופנוע טומנת בחובה, כמו גם ללמוד איך יש לנהוג בכל מקרה של תאונת אופנוע.

רכיבה על אופנוע – מספר עובדות שחשוב לדעת:

  1. אם נשווה תאונות דרכים אשר בהם מעורבים כלי רכב אחרים לבין תאונות דרכים אשר בהם מעורב אופנוע, הרי שכאשר רוכב אופנוע מעורב בתאונה, הסיכויים שלו להיהרג הם גדולים פי עשרים ביחס לנוסע ברכב רגיל.
  2. היות ופוטנציאל הפגיעה מתאונות אופנוע היא גבוהה כל כך, קיימת חשיבות רבה על שמירה על כל כללי הבטיחות. אחד הכללים המוכרים והבולטים ביותר זוהי החובה לחבוש קסדה. חשוב לדעת כי חבישת הקסדה עשויה למנוע מקרים קשים של פגיעות ראש אשר אלו עלולות להוביל למוות.
  3. מרבית תאונות האופנוע הן באשמת הגורם האנושי. כלומר נהגים הנוהגים בצורה לא בטוחה בסביבת רוכב האופנוע כמו גם נהיגה לא בטוחה מצד רוכב האופנוע. אם רק נשפר את תרבות הנהיגה, מרבית התאונות לא יתרחשו כלל.
  4. האופנוע הוא כלי קטן יחסית לכלי הרכב ולא פעם הוא פשוט אינו נראה במראות של כלי הרכב האחרים. מתברר כי תאונות דרכים רבות אשר בהן נפגעים רוכבי אופנוע נגרמות בעקבות חוסר הנראות של האופנוע. מסיבה זו חשוב כל כך לדאוג להדלקת האורות בעת הנסיעה על מנת להגביר את הנוכחות ואת הנראות של האופנוע על הכביש.
  5. כאשר נהג אופנוע נקלע לתאונה והוא נפגע בה, או אז, ללא קשר בגורם התאונה או בגורמים האשמים, זכאי רוכב האופנוע לקבל פיצויים מאת החברה אשר מבטחת את האופנוע. למעשה מחויבת בכך החברה המבטחת על סמך הפוליסה של ביטוח החובה אותה רכש הנהג.

על מנת ליהנות מהפיצויים המגיעים לרוכב האופנוע, עליו לדאוג לכך כי יהיו בידיו כל הפרטים האפשריים. זה כולל את הפרטים של הנהגים אשר היו מעורבים בתאונה, את שמם המלא, את מספרי הרכב שלהם, את פרטי הביטוח שלהם ועוד.

חברות הביטוח בביטוח אופנועים

היות והאופנוע הינו שונה מאוד ביחס למכונית רגילה והסיכויים שלו להיפגע הינם גבוהים כל כך, ישנן חברות ביטוח אשר כלל לא מעוניינות להתעסק עם האופנועים. הם סבורים כי מדובר בסיכון גבוה מידי לעסק שלהם זאת בגלל הנתונים המדאיגים אותם הבאנו לעיל.

אך בכל זאת, ברור שישנן חברות שמבטחות את רוכבי האופנועים שאותם אנחנו פוגשים על הכביש ומדובר באין ספור אופנועים.

הנתונים אותם ציינו, מחזקים את המסקנה כי חובה לנקוט בכל אמצעי הזהירות הקיימים על מנת שהאופנוע לא ייקלע חלילה לתאונת דרכים. הנהיגה האחראית יחד עם שמירה על כל כללי הבטיחות יוכלו להבטיח כי הנסיעה תתנהל בשלום ותסתיים ללא פגע.

עורך דין לתאונות אופנוע

אם קרה מה שקרה ורוכב האופנוע נקלע לתאונת דרכים, אל מי עליו לפנות? האם עורך הדין לתאונות רכב הוא גם עורך הדין שיוכל לסייע במקרים של תאונות אופנוע? אז אם תהיתם בעניין, אתם בהחלט לא הראשונים. רבים חושבים שיש צורך באיש מקצוע נפרד לכל תחום. אך האמת היא שזה לא כך ולמעשה מדובר באותו איש מקצוע אשר אמור לייצג גם את רוכב האופנוע בדיוק כמו את הנהג במכונית.

למעשה כל עורך דין תאונות דרכים אמור להיות בקיא בכל מה שקשור לתאונות דרכים. גם אם מדובר בתאונת דרכים שארעה במהלך התנגשות בין שני כלי רכב או בין כלי רכב לבין הולך רגל. מובן כי זה כולל את כל הסוגים של כלי הרכב. אופנוע כמו מכונית ומשאית כמו אוטובוס. עורכי הדין אמורים לייצג את הלקוחות שלהם, בין אם מדובר בצד הפוגע ובין אם מדובר בצד הנפגע, בחברת הביטוח או את התובע את חברת הביטוח.

כל החוקים שרלוונטיים לנושא של תאונות דרכים אמורים להיות נהירים לעורך הדין שאמור לייצג את לקוחותיו.

טיפים – מה לעשות לאחר תאונת אופנוע?

  • לפני הכול, יש לבדוק אם יש אנשים שנפגעו והם זקוקים לעזרה רפואית. יש לטפל בכל מי שזקוק לסיוע ורק אחר כך אפשר להתפנות ולטפל בשאר העניינים.
  • חשוב לרשום את כל הפרטים של הנהג השני. זה כולל את פרטיו האישיים, את מספר הזהות שלו, את מספר רישיון הנהיגה ועוד. אם הנהג מסרב לתת את הפרטים אפשר פשוט לצלם את כלי הרכב וכך יהיו כל הפרטים בידיו של הנהג הנפגע.
  • חשוב לתעד כל פרט מהזירה. לצלם את כלי הרכב הפוגעים או הנפגעים, לתעד את התמרורים ואת הרמזורים הנמצאים במקום וכל מה שנראה קשור לתאונה.
  • כדאי לרשום ולתעד את כל פרטי התאונה כי ייתכן ועם הזמן, פרטים יישכחו.
  • חשוב לאסוף עדויות מהשטח של אנשים שהיו בזירה בעת התאונה. חשוב לבקש מהם את מירב הפרטים על מנת שניתן יהיה להשיג אותם מאוחר יותר אם יהיה צורך בקבלת עדות.
  • יש לזמן את המשטרה למקום בהקדם האפשרי.
  • חשוב לשמור כל קבלה שקשורה לתאונה כמו גם מסמכים רפואיים שהתקבלו. כמו קבלה ממד"א וכדומה.
  • לא מומלץ לפנות לבד אל חברת הביטוח!
  • פנייה אל עורך דין עם כל הפרטים על מנת שניתן יהיה למצות ולקבל את מירב הזכויות.