עורך דין ביטוח לאומי

בכל מה שכרוך בנושא של תביעות מול הביטוח הלאומי, נדמה כי הטיפול בשנים האחרונות הפך להיות הרבה יותר קשה ביחס למה שהיה בעבר.

החוקים הקיימים היום יחד עם התקנות החדשות שהותקנו מכוח אותם החוקים, הפכו למסורבלים וקשים. נוסיף על כך את החידושים ואת השינויים בחוקים אשר מתעדכנים מידי שנה ונקבל תוצאה מסובכת וכמעט בלתי עבירה עבור רבים מאתנו. אנשים אשר פונים בתביעות הכי רגילות והכי סטנדרטיות מוצאים את עצמם מסורבים. ברור כי כשמדובר בתביעות מורכבות יותר הנמצאות בשטח אפור, שאין להם ממש הגדרה ברורה, הרי שהתוצאות הן עוד יותר מתסכלות.

מה קורה עם התביעות בשטח?

לאור המצב אותו תארנו לעיל, הרי שמתוך הניסיון אנחנו למדים כי כאשר הפונה אל הביטוח הלאומי עושה זאת באופן עצמאי והוא מגיש את התביעה שלו בכוחות עצמו, ברבים מאוד מהמקרים הוא אינו מצליח להשיג את התוצאה הרצויה. רבים מתוך הפונים מתייאשים כבר בשלב הראשוני הזה והם מקבלים את הדחייה ומשלימים איתה. מנגד יש כאלה הנחושים כי על פי חוק בהחלט מגיע להם לקבל את הגמלה או הקצבה מטעם הביטוח הלאומי והם מנסים בדרכים נוספות. יש מהם המנסים לנהל מאבק באופן פרטי כאשר הם מגישים ערר על פי הפרוצדורה המקובלת.

מנגד יש כאלה שמבינים כי ללא עזרה מקצועית הם לא ממש יצליחו להתמודד מול הגוף הגדול והמשומן – המוסד לביטוח לאומי. על כן הם פונים אל חברות מקצועיות שמציעות להם את השירות של מימוש הזכויות המגיעות להם על פי חוק. חברות אלו מצליחות לא פעם להוביל לאישור התביעה.

נעזרים בעורך דין

מלבד החברות המציעות את השירות, ואלו לא פעם נוטלות נתח מכובד מהקצבה אשר בזכותם היא הופכת להיות מאושרת, (שלא לדבר על העמלות הגבוהות שהם דורשים ברגע פתיחת התיק) יש את האפשרות לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי. עורכי הדין המיומנים בדיוק בתחום הזה של טיפול נכון והגשה נכונה של תביעות מול הביטוח הלאומי, מציעים שירות יעיל ומקצועי אשר מאפשר להם לייצג בצורה משכנעת יותר את התובע. לא פעם מאושרת הגמלה או הקצבה הרצויה רק לאחר מעורבותו של עורך דין.

מהם התביעות המוגשות מול הביטוח הלאומי?

למעשה ישנה שורה ארוכה של תביעות אשר בהם מטפל הביטוח הלאומי.

בכל שנה מטפל המוסד לביטוח לאומי במגוון גדול של נושאים כשמוגשות אלפי תביעות במהלך השנה.

בין הנושאים המטופלים –

  • תביעה לקבלת דמי אבטלה.
  • עובדים שנפגעו בעקבות מחלות מקצוע.
  • תביעות לקבל גמלת סיעוד עבור אנשים מבוגרים או כאלה שהגיעו למצב סיעודי בעקבות מחלה, תאונה וכדומה.
  • גמלת ילד נכה כאשר זה כולל לא רק נכות פיזית אלא גם נכות קוגניטיבית. (כל ילד בעל צרכים מיוחדים למעשה יכול להיות זכאי לגמלת ילד נכה אך ההתנהלות מול הביטוח הלאומי היא לא תמיד כל כך פשוטה ובמקרים רבים הגמלה אינה מאושרת)
  • גמלת ניידות עבור אנשים או ילדים המוגבלים בניידות.
  • דמי לידה. זה כולל גם דמי שמירת היריון עבור נשים שאינן יכולות להמשיך בעבודתן כרגיל בגלל ההיריון, כאשר העבודה מהווה סיכון להן או לעובר.
  • דמי מזונות.
  • דמי תאונה.
  • ועדות רפואיות.
  • חובות שהצטברו בביטוח הלאומי.
  • נכות נפגעי עבודה.
  • נפגעי גזזת.
  • נפגעי פעולות איבה.
  • נפגעי פוליו.
  • שירותים מיוחדים.
  • קצבת שאירים.
  • קצבת זקנה.

ועוד זכויות שונות אשר אליהן זכאי כל אזרח ישראלי שמבוטח בביטוח הלאומי.

הכנה לוועדה הרפואית

מתוך ניסיון רב בשטח אנחנו יכולים ליידע את ציבור המבוטחים כי לקראת הבדיקה בפני הוועדה הרפואית שהיא למעשה אמורה לאשר או לדחות את התביעה של המבוטח, יש להיערך. לא תמיד יהיה זה כל כך פשוט וקל לשכנע את רופאי הוועדה בדבר חומרת המצב והצורך באישור התביעה.

כאשר נעזרים בעורך דין הרי שהתובע ידע טוב יותר איך להציג את עצמו, הוא ידע אילו מסמכים להגיש, מה לומר ומה לא לומר בוועדה הרפואית כאשר הצוות המקצועי ילווה אותו מתוך היכרות ושליטה מלאה בחוקים ובתקנות השונות.

ליווי של עורך דין גם בהגשת ערר

גם אם הדחייה נדחית והתביעה אינה מתקבלת, אנחנו עדיין לא אומרים נואש. זה השלב אשר בו יש להגיש ערר. את הערעור יש להגיש בפני וועדה רפואית לעררים. גם בוועדה זו יש צורך בליווי מקצועי של עורכי דין הבקיאים בתחום הספציפי הזה של הגשת עררים.

גם הערעור לא תמיד יוכל להתקבל, אך עדיין אין זה אומר כי מדובר בסוף פסוק. ישנם מקרים אשר בהם פשוט נופלת טעות משפטית בהחלטת הוועדה הרפואית לעררים. או אז יוכל עורך הדין להגיש את הערעור מול בית הדין לעבודה. במסגרת הערעור בבית הדין לעבודה יעלו נימוקים משפטיים אשר אלו יהיו מבוססים נגד החלטות הוועדה הרפואית לעררים. קורה לא פעם כי בשלב של החלטות בית הדין מתברר כי אכן נפלו טעויות משפטיות. התיק יוחזר בשלב זה אל הוועדה לעררים על מנת שאלו יבחנו מחדש את ההחלטה שלהם.

ליווי של עורך דין לאורך כל הדרך

הביטוח הלאומי דן ברוב המקרים בזכאות לגמלאות אשר אלה דרושות באופן נואש לצרכי המחיה הבסיסיים ביותר. ברור כי במצב כזה התובע אינו יוכל להרשות לעצמו את כל הסחבת בטיפול בתביעתו. מסיבה זו מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי כבר בשלב הראשון של מילוי הטפסים והגשת התביעה על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של התביעה.