כל מה שעליך לדעת אודות תביעת נזקי גוף

כל מה שעליך לדעת אודות תביעת נזקי גוף

כל אחד ואחד מאיתנו חשוף בחיי היומיום לנזקים גופניים, וכשחושבים על זה לעומק, מבינים שרובנו גם עלולים למצוא את עצמנו נתבעים על ידי אדם הסובל מנזקי גוף. הדבר נכון לא רק לגבי בעלי עסקים אלא גם לגבי כל אדם שהינו הבעלים של רכב או נכס מקרקעין. הואיל ומדובר בתחום שרובנו היינו שמחים שלא לבוא עמו במגע, אין זה פלא שבכל הנוגע להתנהלות נכונה במקרה של תביעת נזקי גוף, אם כפוגע ואם כנפגע, שוררת בקרב הציבור הרחב בורות גדולה. במאמר שלפניכם ריכזנו את כל המידע הדרוש כדי לשפוך מעט אור על הנושא המורכב והרגיש הזה. קריאה נעימה ובריאות שלמה.

כל מה שעליך לדעת אודות תביעת נזקי גוף

פונים לקבלת טיפול רפואי ללא דיחוי

בכל מקרה שבו נפגעתם פיזית, ותהיה זו פגיעה במסגרת העבודה, בעקבות תאונת דרכים או נפילה במדרכה, עליכם להגיע כמה שיותר מהר לקבלת טיפול רפואי. אם אתם לא מסוגלים לנהוג ואין לכם איך להגיע לבית החולים בכל דרך אחרת, מומלץ ביותר שתזעיקו אמבולנס. אחת הטעויות הנפוצות ביותר של  נפגעי גוף היא דחיית הפנייה לטיפול. כך לדוגמה, ישנם נפגעי תאונות דרכים הטורחים לגשת לבדיקת רופא רק כאשר מתחילים לצוץ הכאבים באיברים השונים.

מדובר בטעות מכיוון שבזמן הפגיעה הגוף שלנו יודע להפריש חומרים שונים המשמשים כמעין משככי כאבים טבעיים. אי לכך, לא תמיד ניתן להעריך עצמאית את חומרת הפגיעה בשלביה המוקדמים. בנוסף, אם תפנו לקבלת טיפול מספר ימים לאחר הפגיעה, לא תוכלו להוכיח בקלות כי הנזק נגרם לכם בעקבות התאונה שבה הייתם מעורבים. כאשר אתם מתקבלים לחדר המיון, זכרו לציין כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים או בתאונת עבודה בהתאם לנסיבות האירוע. לנתון זה תהיה חשיבות בהמשך הטיפול במקרה שלכם.

יוצרים קשר עם עורך דין מתאים

בדיוק כפי שיש לפנות לקבלת טיפול רפואי ללא דיחוי, כך גם יש למהר וליצור קשר עם עורך דין נזיקין הרלוונטי למקרה שלכם. הסיבה לכך שיש למהר עם הפנייה לעורך הדין המתאים היא מפני שכבר בשלבים מוקדמים מאוד יש לפעול בצורה מסוימת כדי שניתן יהיה למקסם את כספי הפיצויים או לחילופין לחזק את ההגנה שלכם, במקרה שאתם הפוגעים. עורך דין נזיקין מקצועי ומנוסה יוכל להנחות אתכם בנוגע למסמכים הרפואיים שעליכם לאסוף, לחשיבות איסוף פרטי התקשרות מעדי ראייה שנכחו במקום, בנוגע לצילומים של זירת האירוע ועוד.

תחום תביעות הנזיקין הוא תחום רחב ביותר, הכולל בין היתר מקרים של רשלנות רפואית, תאונות עבודה, תאונות דרכים ועוד. אי לכך, חשוב לוודא כבר בהתקשרות הראשונית שעורך הדין המעוניין לטפל במקרה שלכם, אכן מחזיק בניסיון מספק בתחום הרלוונטי לפגיעה. למרבה הצער, בתקופה הנוכחית עורכי דין רבים מתפקדים על תקן של "כלבויניקים" ומעניקים שירות ללקוחות במגוון רחב ביותר של תחומים, מבלי להתמחות בתחום ספציפי אחד. לאור זאת, מומלץ "לפשפש בציציות" של אנשי המקצוע השונים ולוודא מעבר לכל צל של ספק שתבחרו אך ורק את האדם המתאים למשימה.

שכר הטרחה של עורך הדין בתביעות נזקי גוף

אם אתם חוששים שמא עורך הדין שייצג אתכם יגבה שכר טרחה גבוה שלא תוכלו לשלם, הסירו דאגה מלבכם. עורכי דין בתביעות של נזקי גוף גובים את שכרם רק לאחר קבלת הפיצויים. למעשה, כאשר מגישים תביעה לקבלת פיצויים בעקבות נזקי גוף, מחשבים מראש את שכר הטרחה הרצוי ומגלמים אותו בסכום התביעה. לפיכך ייתכן שמעבר לאגרת בית משפט, לא תצטרכו לשלם ולו שקל אחד נוסף מכיסכם.

בהקשר להוצאות שתיאלצו לעמוד בהן במסגרת התביעה, נציין עוד כי ייתכן שתצטרכו לשלם את שכר הטרחה של מומחה בתחומו. כך, לדוגמה, אם מדובר במקרה של רשלנות רפואית, יהיה עליכם לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית של רופא מומחה. תפקידו של הרופא המומחה הוא להצביע על כך שטופלתם ברשלנות ולשכנע את בית המשפט כי אכן נגרם לכם נזק פיזי. במקרים שבהם נדרשת חוות דעת של מומחה, את שכר הטרחה של איש המקצוע יהיה על התובע לשלם מכיסו. יחד עם זאת, אם ייצא כשידו על העליונה, הנתבע הוא זה שיהיה חייב לשלם את תשלום שכר הטרחה של המומחה.

לא מרימים ידיים, לפני שמבררים

מדי שנה נפגעים ישראלים רבים בסיטואציות שונות ובשל חוסר ידע, בוחרים שלא להגיש תביעה נגד אף גורם שהוא. לא אחת מדובר באנשים שסובלים מנזקים גופניים חמורים וכתוצאה מכך נאלצים להתמודד עם סבל, כאבים והוצאות רפואיות גדולות. שימו לב – גם אם אתם סבורים שהמקרה התרחש לגמרי באשמתכם, גם אם אתם לא מאמינים שאדם אחר אחראי לנזק שנגרם לכם וגם אם כל מי שאתם מכירים טוען שאין לכם מה לעשות בנדון, טוב תעשו אם תפנו לפגישת ייעוץ עם עורך דין נזיקין.

כך לדוגמה, אם אתם מבוטחים בפוליסת ביטוח אישית, אין זה מן הנמנע שתוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם גם אם התאונה קרתה בזמן שהייתם בגפכם בבית הפרטי שלכם. כמו כן, אם נפצעתם בזמן השהות בדירה השכורה שלכם, ייתכן כי יעלה בידכם לתבוע את בעל הנכס, אם מקרה הפגיעה קשור לפגם כלשהו במבנה. באפשרותכם גם להגיש תביעות בגין נזקי גוף שאירעו לאדם אחר, כשבעיקר מדובר באנשים שהלכו לעולמם או בקטינים: אם למשל קרוב משפחה הלך לעולמו על שולחן הניתוחים, ייתכן שתוכלו להגיש תביעה על רקע רשלנות רפואית ואם חלילה הילד שלכם נפגע במהלך השהות בבית הספר, ייתכן שיומלץ לכם להגיש תביעה נגד משרד החינוך.

בכל מקרה, אין באפשרותכם לדעת את מי ניתן לתבוע בכל מקרה ומקרה מבלי להתייעץ עם עורך דין מקצועי ולכן לא עושים אף צעד שהוא, וודאי שלא מרימים ידיים ומתייאשים, לפני שקובעים פגישת ייעוץ עם עורך דין נזיקין.

ליעוץ מקצועי, פנו אלינו עוד היום. נסים את כהן ניסן, משרד עורכי דין.